خبر فوری

 
 
داستان تروریست حفیط نواز/ فرد انتحاری حمله مستونگ بلوچستان چگونه شناسای شد؟
کد خبر :274968776

20:37 1397/05/13


برچسب ها : انتحاری, انتخابات, داعش, طالبان افغانستان, طالبان پاکستان,

فرد انتهاری چگونه شناسایی شد و چگونه به داعش پیوست؟


شب 17 ژوئیه، پلیس منطقه دهیباجی را در شهر تهته ایالت سند محاصره میکند. و به در یک خانه را زدند. پشت در پیرمردی سفید ریش با حدود سن 60 سال حاضر شد. پلیس منطقه در اولین سوال از او پرسید: حفیط نواز کیست؟ وی در جواب گفت: حفیط نواز پسر من است. سوال دومی که از او پرسیدند این بود که حفیط نواز کجاست؟ وی در پاسخ بدون هیچ ترسی گفت او به افغانستان برای جهاد رفته است. و با کمک این دو سوال سازمان ضد تروریستی پلیس موفق به کشف راز حمله تروریستی مستونگ بلوچستان شد. پیر مرد 60 ساله بنام محمد نواز، پدر فرد انتحاری در حمله مستونگ بود.

13 ژوئیه حمله انتحاری در جلسه حزب مردمی بلوچستان صورت گرفت. طی این حمله که در شهر مستونگ ایالت بلوچستان رخ داد 150نفر به همراه رئیس حزب مردمی بلوچستان سراج رئیسانی کشته و بیش از 200 نفر زخمی شدند. گروه تروریستی داعش این حمله را بر عهده گرفت.

داعش حمله ی تروریستی به مستونگ را بر عهده گرفت.

حفیط در صف چهارم این جلسه حضور داشت. وقتی سراج رئیسانی در بالای سنت حضور پیدا کرد وی با نزدیک شدن به سراج رئیسانی خود را منفجر کرد.

سازمان ضد تروریستی پس از چند روز توانست فرد انتحاری را شناسایی کند. پس از انفجار یکی از مقامات پلیس بنام پرویز چاندیو اعلام کرد که وی با مقامات پلیس کویته بنام اعتزاز گواریه در ارتباط بود. اعتزاز گواریه به وی اعلام کرد که اثر انگشت یکی از جسد های ناشناس، شناسایی شده که وی ساکن شهر تهته ایالت سند میباشد.

پس از این اطلاعات بدست رسیده وقتی به منزل وی مراجعه کردند پدر حفیط گفت وی برای جنگ به افغانستان مهاجرت کرده است. پدر حفیط نواز با دیدن عکس پسرش، هویت حفیط نواز را تائید کرد.

حفیط به همراه خانواده به افغانستان مهاجرت کرد

معاون ارش پلیس پرویز چاندیو گفت: پس از اینکه برادر بزرگتر حفیط نواز به طالبان پاکستان ملحق شد، وی به همراه مادر، حفیظ نواز و برادر دیگر شکور و سه خواهر به افغانستان مهاجرت کرد. که در حال حاضر در محله اسپین بولدیک افغانستان سکونت دارند.

سازمان ضد ترورستی اعلام کرد که به نظر میرسد بین رئیس طالبان پاکستان مُلا فضل الله و فرمانده طالبان پاکستان حاجی داؤد محسود پس از اختلاف نظر و حملات فراوان به یک دریگر حاجی داؤد به داعش پیوست. به یاد داشته باشیم که حاجی داؤد مأمور راهنما پلیس کراچی بود که بعد ها به افغانستان فرار کرد.

طبق گفته معاون ارشد پلیس پرویز، برادر بزرگ حفیظ به همراه حاجی داؤد به داعش پیوست و به این  بهانه تمامی خانواده خود را به افغانستان برد که داعش در حال قیام برای حکومت خود است و کشور دیگر برایشان دارالحرب (منطقه جنگی) است.

ارسال نظر

 
1