خبر فوری

 
 
دادگاه عالی پاکستان مجوز کاری ژنرال راحیل شریف را غیر قانونی خواند
کد خبر :879998456

21:47 1397/09/24


برچسب ها : ائتلاف نظامی عربستان, ارتش پاکستان, پاکستان, دادگاہ عالی پاکستان, عربستان سعودی, وزارت دفاع,

دادگاه عالی پاکستان طی یک نامه ای به وزارت دفاع اعلام کرد که مجوز کاری ژنرال راحیل شریف شرایط قانونی را برآورده نمی کند۔


دادگاه عالی پاکستان مجوز کاری ژنرال راحیل شریف را غیر قانونی خواند

 

 

دادگاه عالی پاکستان طی یک نامه ای به وزارت دفاع اعلام کرد که مجوز کاری ژنرال راحیل شریف شرایط قانونی را برآورده نمی کند۔

 

 

به گزارش راز نیوز به نقل از اردو پواینت دادگاه عالی پاکستان مجوز کاری ژنرال راحیل شریف را غیر قانونی خواند و این مجوز را مورد سوال قرار داد۔

 

 دادگاه عالی پاکستان در ضمن پاسخ به پرونده افسران دو تابعیتی اشاره داشت که مجوز کاری ژنرال راحیل شریف شرایط قانونی را برآورده نمیکند۔ در طی یک ماه آینده این مجوز باید شرایط قانونی خود را تکمیل کند در غیر این صورت این مجوز فاقد اعتبار میشود۔

 

 

دادگاه عالی پاکستان ضمن نامه ای به وزارت دفاع و مقر فرماندهی ارتش (جی ایچ کیو) اظهار داشت که که وزارت دفاع یک ماه مهلت دارد تا این مجوز را طبق تمامی شرایط قانونی تکمیل کند۔

 

 

نا گفته نماند که ژنرال راحیل شریف بعد از بازنشستگی  در حال حاضر  بعنوان فرمانده ارتش ائتلاف اسلامی خدمات خود را انجام می دهد ولی دادگاه پاکستان مجوز ایشان را برای این امر مورد سوٗال قرار داده است۔

 

دادگاه عالی پاکستان در این نامه ای که به وزارت دفاع و مقر فرماندهی ارتش فرستاده است اظهار دارد که مجوز کاری ژنرال راحیل شریف در عربستان سعودی از سوی کشور صادر نشده و این مجوز از سوی وزارت دفاع و مقر فرماندهی ارتش صادر شده است که این مجوز فاقد شرایط قانونی می باشد و با این مجوز ژنرال راحیل شریف اجازه خدمت بیرون از پاکستان را دارا نمی باشند۔

 

 

همچنین دادگاه عالی پاکستان از وزارت دفاع خواسته است که در طی یک ماه تمامی شرائط قانونی برای مجوز کاری ژنرال راحیل شریف تکمیل شود۔

 

 

طبق  تحلیل گران ارشد راز نیوز اقدام دادگاه عالی پاکستان هیچ تاثیری بر این مجوز و انجام وظیفه راحیل شریف ندارد تمامی این اقدامات یک گونه به غفلت انداختن افکار عمومی از سوی وزارت دفاع و نهاد های ارتش می باشد چونکه این امر واضح است که انجام وظیفه ژنرال راحیل شریف در عربستان هیچ گونه شرایط قانونی ندارد و اگر دادگاه عالی پاکستان بطور جدی خواستار پیگیری پرونده ژنرال راحیل شریف بود از همان اوایل که ایشان بعنوان فرمانده ائتلاف کشورهای اسلامی منتصب شدند می بایست ایشان را مورد سوال قرار می داد و ایشان را به داگاه میخواست ولی عملا هیچ گونه اقداماتی علیه این قانون شکنی از سوی وزارت دفاع گرفته نشده است و فقط برای تغییر افکار عمومی اقداماتی ظاهری انجام می دهند که هیچ تاثیری در برگرداندن ژنرال راحیل شریف به کشور ندارد۔

 

همچنین بعضی از مقامات ارتشی و کشوری اقدام ژنرال راهیل شریف را شدیدا محکوم کرده از جمله ژنرال اسل بیگ میباشد که اقدام ژنرال راحیل شرایف را شدیدا محکوم کرده است وه در این زمینه گفته است که ژنرال راحیل شریف با پذیرفتن فرماندهی نیروهای ائتلاف عربستان اشتباه بزرگی را مرتکب شده است.

 

ژنرال اسلم بیگ ؛ فرمانده سابق اردوی پاکستان و رئیس سابق سازمان استخباراتی این کشور،ضمن انتقاد شدید از ژنرال راحیل شریف گفت: وی با پذیرفتن این امر اشتباه بزرگی را مرتکب شده است.

 

وی افزود: راحیل شریف محبوبیتی را که در پاکستان کسب کرده بود فدای شکستش در جنگ یمن خواهد کرد، هر چند سیاسیون به ویژه دولت پاکستان از محبوبیت ژنرال راحیل شریف بیم داشتند، بنابراین با فرستادن او به عربستان از یکسو دین خود به رژیم این کشور را ادا کردند و از سوی دیگر آینده ژنرال راحیل شریف را بر باد دادند، البته از نظر مالی خیلی به نفع وی خواهد بود ولی پیروزی در جنگ یمن نصیب وی نخواهد شد.

ارسال نظر

 
1