خبر فوری

 
 
خط لوله گاز پاکستان و ایران/نیاز اساسی برای پاکستان
کد خبر :1956137896

21:45 1397/06/19


برچسب ها : ایران, پاکستان, خط لوله گاز, مهدی هنر دوست,

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، بار دیگر آمادگی تهران را برای عملی کردن طرح انتقال گاز به پاکستان اعلام کرد.


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از ‘TIMES OF ISLAMABAD’  سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، بار دیگر آمادگی تهران را برای عملی کردن طرح انتقال گاز به پاکستان اعلام کرد.

مهدی هنردوست در همایش بین المللی« الزامات و نیازهای ژئوپلیتیک پاکستان» در شهر اسلام آباد، با تشریح اهمیت طرح انتقال گاز ایران به پاکستان موسوم به ( IP Gaspipeline) گفت:نهایی کردن پروژه انتقال گاز ایران به پاکستان یک نیاز ضروری برای تامین انرژی پاکستان میباشد و اتمام این پروژه به پیشرفت اقتصادی پاکستان کمک شایان و قابل توجهی خواهد نمود.

وی با اشاره به اقدامات خصمانه دولت مستکبر آمریکا  علیه ایران و اعمال تحریم های مختلف اقتصادی خاطر نشان کرد:پروژه انتقال گاز ایران-پاکستان شامل تحریم های آمریکا نمی شود.

وی گفت:ما منتظر اقدام عملی از سوی برادران پاکستانی برای تکمیل پروژه خط انتقال گاز هستیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان همچنین با به فال نیک گرفتن آغاز به کار دولت جدید به رهبری عمران خان در پاکستان افزود:عملیاتی شدن خط لوله گاز بین دو کشور، می تواند مشکلات زیادی از دوش دولت جدید پاکستان بردارد.

هنردوست با اشاره به این نکته که بسیاری از جوانان دو طرف جویای کار می باشند افزود:عملیاتی شدن خط لوله گاز ایران و پاکستان باعث اشتغال زایی برای جوانان میشود.

وی گفت:دولت جدید باید با استفاده از فرصت پیش آمده در راستای عملی کردن این پروژه مهم گام بردارد.

پاکستان و ایران در سال 2009 برای انتقال گاز از ایران به پاکستان به توافق رسیدند و قرار بود این پروژه در سال 2014 به اتمام برسد و در سال 2015 انتقال گاز از ایران به پاکستان آغاز گردد.

همچنین نکته مهمی که در این معاهده مورد توافق قرار گرفت این است در صورت انصراف پاکستان از خرید گاز از ایران و یا عدم نهایی شدن این پروژه از سوی طرف پاکستانی،پاکستان ملزم به پرداخت 100 هزار دلار به ازای هر روز شده است.

ارسال نظر

 
1