خبر فوری

 
 
خشنودی افغانستان از بیانیه سخنگوی ارتش پاکستان در رابطه با طالبان
کد خبر :732512714

18:40 1399/12/09


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, سخنگوی ارتش پاکستان, طالبان, محمد عمر داوود زئی, نماینده ویژه رئیس جمهور افغانستان,

محمد عمر داودزئی نماینده ویژه اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان برای پاکستان، گفت: بیانیه اخیر سرلشکر بابر افتخار سخنگوی ارتش پاکستان که گفته است طالبان دیگر هیچگاه نمی تواند به قدرت بازگردد، اولین بیانیه ای است که ما آن را مورد ستایش قرار می دهیم.


کابل: به گزارش راز نیوز| محمد عمر داودزئی نماینده ویژه اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان برای پاکستان ضمن ابراز خوشحالی از بیانیه ارتش پاکستان در خصوص طالبان، طی گفتگو با رسانه انگلیس، گفت: بیانیه اخیر سرلشکر بابر افتخار سخنگوی ارتش پاکستان که گفته است طالبان دیگر هیچگاه نمی تواند به قدرت بازگردد، اولین بیانیه ای است که ما آن را مورد ستایش قرار می دهیم. من بتدریج و به صورت مرحله ای شاهد یک نگرش مثبت از سوی دولت و ارتش پاکستان هستم. وی افزود: در گذشته چنین بیانیه هایی را ما از دولت مردمی پاکستان شنیده بودیم، اما بیانیه سخنگوی ارتش پاکستان برای ما تازگی داشت. ما بخاطر این بیانیه از آنها قدردانی می کنیم. ما اطمینان داریم که این روند تقویت اعتماد که آغاز شده است، تقویت می یابد.

نماینده ویژه رئیس جمهور افغانستان برای پاکستان در طول مصاحبه، در پاسخ به این سوال که آیا چنین بیانیه ای باعث دلسردی طالبان یا تمایل به ادامه مذاکرات می شود؟ گفت: طی چند ماه گذشته روحیه طالبان به دلیل توافق قطر و نفوذ دیپلماتیک تقویت شده است، آنها کل کیک را می خواهند، فکر می کنم چنین جملاتی آنها را به دنیای واقعی بازگرداند، واقعیت چیز دیگری است.

وی افزود: مردم نمی خواهند طالبان تمام شود، آنها نمی خواهند، اما در جهان نیز کسی آماده دادن کل کیک به آنها نیست. هیچکس نمی خواهد امارت اسلامی آنها بازگردد، اکنون چنین بیانیه ای از سوی ارتش یک کشور همسایه نزدیک عواقب گسترده ای برای نگرش طالبان به صلح دارد.

داودزئی در ادامه گفت: طی یک سال گذشته هیچ آمریکایی کشته نشده است، اما ده ها هزار افغان خواه سرباز افغان، غیرنظامی، روشنفکر یا نسل جوان تحصیل کرده باشند، به شدت آسیب دیده اند. ما نگران هستیم، برای همین اولویت ما یافتن راهی برای پایان دادن به این جنگ است.

ارسال نظر

 
1