خبر فوری

 
 
خریدن زمین برای برای ساخت شهرک صنعتی اسلحه سازی در پشاور
کد خبر :2059289287

17:57 1397/06/26


برچسب ها : پاکستان, پشاور, تفنگ, ساخت, سلاح, شهرک, صنعتی, مسلسل,

فعالیت های قانون مند کردن ساخت شھرک اسلحه سازی در منطقه دره آدم خیل و پشاور با سرعت جاری میباشد۔


 

خریدن زمین برای برای ساخت  شھرک صنعتی اسلحه سازی در پشاور

 

 

 

پشاور : به گزارش راز نیوز به نقل از ایکسپریس نیوز  فعالیت های قانون مند کردن ساخت شھرک  اسلحه سازی در منطقه دره آدم خیل و پشاور با سرعت جاری میباشد۔ ساخت اسلحه و تجارت اسلحه در دنیا و پروژه قانونی کردن این شھرک  صنعتی با سرعت در حال اجرا میباشد۔

در این راستا در پشاور حکومت وقاقی برای ساخت منطقه صنعتی اسلحه اراضی قابل توجهی  را خریده است۔

طبق گفته رسانه ها در پشاور در منطقه دره آدم خیل نزدیک به ۳۰۰ کارخانه های صنعتی اسلحه سازی در حال حاضر مشغول به ساخت اسلحه میباشند ۔ در این کارخانه ها نزدیک به ۹ هزار افراد مشغول کسب معاش از این طریق میباشند۔ این صنعت تقریبا ۱۵۰ سال قدیمی است و ماهر ترین افراد اسلحه ساز در این منطقه مشغول کار میباشند۔

ناگفته نماند که اسلحه های که در این کارخانه ها ساخته میشود نه فقط در کشور فروخته میشود بلکه بازار جهانی هم دارد که خیلی از کشورهای مختلف از این صنعت اسلحه ها را میخرند۔

کشور های مثل آمریکا ،انگلستان، آسترالیا و همچنین کشور های خلیجی از این کارخانه ها مقدار چشم دید اسلحه را خریداری میکنند۔ ولی بخاطر قانون گزاری های سخت صادراتی در حال حاضر خرید سلاح  از این شرکت ها کاهش یافته است و توجه  افراد صادر کننده به این شهرک صنعتی کم تر شده است۔

بعداز ساخت آرمزوون (شھرک صنعتی اسلحه سازی ) در این منطقه تمامی این کارخانه ها در یک منطقه منتقل خواهند شد و کشورهای که میخواهند اسلحه بخرند به آسانی با روند قانونی میتواند از این شرکت ها سلاح بخرند۔

در این کارخانه ها تفنگ های قدیمی و همچنین سلاحهای بازی و شکاری به کثرت تولید میشود و همچنین سلاح های مثل توفنگ و مسلسل در این شرکت ها در حال تولید میباشد۔

حکومت وفاقی پشاور برای صادرات این سلاح ها در دنیا در پشاور منطقه دره آدم خیل  مشغول  ساخت یک شهرک صنعتی جدید میباشد  و در این شهرک صنعتی بیش از ۲۰۰ واحد سلاح سازی ساخته خواهند شد۔

 هزینه ساخت این شهرک نزدیک به   3 تا 4 میلیارد روپیه میباشد۔ زمینی که برای این شهرک صنعتی خریده شده بالغ بر ۱۵۰ هکتار میباشد۔ طبق اطلاعات رسانه ای ماه بعده مبلغ ساخت این پروژه از طرف حکومت داده خواهد شد که این پروژه بعد از دو سال به پایان خوهد رسید۔ و بعد از ساخت این شهرک خرید و فروش اسلحه شروع خواهد شد۔

ارسال نظر

 
1