خبر فوری

 
 
خروج نظامیان آمریکایی منجر به دخالت کشورهای همسایه در جنگ داخلی افغانستان خواهد شد
کد خبر :1784463102

21:14 1397/11/01


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, طالبان,

گزارش واشنگتن درخصوص عواقب خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان


 

به گزارش راز نيوز، در گزارشی از آمریکا آمده است که خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان موجب به پایان رسیدن منافع طالبان در افغانستان خواهد شد و این امر نیز موجب دخالت کشورهای همسایه در جنگ داخلی افغانستان می شود.

رند پال سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی پس از دیدار اخیر خود با رئیس جمهور این کشور دونالد ترامپ اظهار داشته است که وی خواستار پایان دادن به جنگ 17 ساله افغانستان است.

این گزارش که بیانگر نتایج خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان است توسط دو تن از سفرای پیشین آمریکا و 2 تن از مقامات دفاعی ایالات متحده آمریکا تنظیم و منتشر شده است.
در این گزارش بیان شده است که تاریخ حمایت پاکستان، روسیه، ایران، هندوستان و ازبکستان از پشتون، تاجیک، ازبک و هزاره در افغانستان در دسترس است.
از طرفی در این گزارش ابراز داشته شده است که، با پایان یافتن مدت زمان حکومت فعلی افغانستان، این حمایت ها و روابط مجددا برقرار خواهد شد و با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان،دو مشکل اساسی یعنی عدم ثبات دولت افغانستان و تضعیف اقتصاد به وجود خواهد آمد .

در این گزارش آمده است که کشور پاکستان سرزمین خود را برای استفاده طالبان در اختیار این گروه قرار داده است و با خروج نظامیان شاهد حمایت آشکار این کشور از طالبان خواهیم بود.
لازم به ذکر است که کشور پاکستان طی سال های متمادی چنین ادعاهایی را تکذیب و رد کرده است.

ناگفته نماند که در این گزارش همچنین با اشاره به دو کشور ایران و روسیه گفته شده است که این کشورها از سال 1379 از دولت افغانستان حمایت می کردند اما طی سال های اخیر دو کشور نامبرده به طور محدود از طالبان نیز حمایت کرده اند.

در این گزارش ذکر شده است که طالبان در مذاکرات اخیر با آمریکا خواستار خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان به طور فوری شده بود، اما این درحالی است که خروج نظامیان قبل از زمان آن موجب پایان یافتن منافع طالبان در مذاکرات صلح افغانستان خواهد شد. از طرفی خروج نظامیان آمریکایی قبل از فرارسیدن زمان مناسب آن، احتمالا باعث خروج اجباری نیروهای ناتو نیز خواهد شد.

ارسال نظر

 
1