خبر فوری

 
 
خروج نظامیان آمریکایی تا فروردین ماه سال آینده
کد خبر :510244975

20:05 1397/11/17


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, روسیه, طالبان, مذاکرات, مسکو,

براساس مدعای طالبان افغانستان ، آمریکا نیمی از نظامیان خود را تا ماه آوریل سال جاری مصادف با فروردین ماه سال آینده شمسی از افغانستان خارج خواهد کرد.


 

به گزارش راز نیوز، براساس مدعای طالبان افغانستان ، آمریکا نیمی از نظامیان خود را تا ماه آوریل سال جاری مصادف با فروردین ماه سال آینده شمسی از افغانستان خارج خواهد کرد.

طالبان افغانستان طی ادعایی از توافق خود با آمریکا در دور اخیر مذاکرات در مسکو خبر داده و گفته است که تا ماه آوریل میلادی مصادف با فروردين ماه سال آینده شمسی، آمریکا نیمی از نظامیان خود از افغانستان را خارج خواهد ساخت. سخنگوی طالبان افغانستان پس از پایان مذاکرات در مسکو طی گفت‌وگو با رسانه ها گفت : طرفین با ابراز اعتماد و اطمینان بر اموری همچون خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و عدم جواز سوء استفاده از خاک افغانستان برای تروریسم توافق کرده اند.

لازم به ذکر است که ترامپ نیز طی پیشنهادی از خروج نیمی از نظامیان خود از افغانستان گفته و ابراز داشته بود که این جنگ بی مورد موجب وارد کردن خساراتی به اقتصاد ایالات متحده شده است. هم اکنون آمریکا درصدد متمرکز کردن توجه خود بر اقتصاد خود است.

لازم به ذکر است که پس از مذاکرات میان طالبان و آمریکا در امارات، قطر و عربستان سعودی، هم اکنون در حال دستیابی به پالس های مثبتی در زمینه صلح افغانستان هستیم.

ارسال نظر

 
1