خبر فوری

 
 
خروج فوری نیروهای آمریکایی از افغانستان، خطر آفرین خواهد بود
کد خبر :1398585419

09:46 1397/11/19


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, شاه محمود قریشی, مذاکرات صلح,

خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان بدون برنامه جامع عملی و زیرساخت مستحکم، خطرآفرین خواهد بود.


 

لندن: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، وزیر امور خارجه پاکستان خروج فوری نیروهای نظامی آمریکایی از افغانستان را خطرآفرین توصیف کرد.

شاه محمود قریشی در گفتگو با خبرگزاری بی بی سی در لندن از عدم وجود برنامه جامع عملی، پیش از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان خبر داد.

وی اظهار داشت: خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان بدون برنامه جامع عملی و زیرساخت مستحکم، خطرآفرین خواهد بود، هیچکس خواستار ناامنی و اختلاف و جنگ داخلی در افغانستان نیست.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص مهاجرین افغان مقیم پاکستان گفت: در حال حاضر تعداد 2 میلیون و 70 هزار مهاجر افغان در پاکستان حضور دارند و ما خواهان خروج محترمانه آنان از پاکستان هستیم.

وی با نامناسب خواندن ادامه مهاجرت شهروندان افغان به پاکستان گفت: ما خواهان هجوم دوباره نیستیم.

وی درباره روابط پاکستان و آمریکا گفت: به نظر من آمریکا و پاکستان در یک صفحه قرار دارند.

وی با اشاره به دیدار خود با مائیک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا در سفر اخیر خود با واشنگتن، آن را یک دیدار مثبت ارزیابی کرد.

وی با رد قطعی شرایط اعلام شده از سوی طالبان برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در جریان مذاکرات دوحه گفت: همه چیز روی میز قرار دارد.

وی نقش مثبت پاکستان در جریان مذاکرات صلح دوحه و مسکو را نسبت به قبل کلیدی و مهم توصیف کرد.

وی خاطر نشان کرد: عمران خان نخست وزیر پاکستان، همواره به مخالفت با استفاده از قدرت نظامی در افغانستان پرداخته و پیشنهاد حل سیاسی بحران افغانستان را داده است، پاکستان پیش از این نیز به عنوان میانجیگر به ایفای نقش پرداخته است و در آینده نیز به ایفای نقش خواهد پرداخت.

وی تصریح کرد: ما پیش از این برای برپایی امنیت در افغانستان امیدوار نبوده ایم و اکنون نیاز به زمان داریم.

ارسال نظر

 
1