خبر فوری

 
 
خبرگزاری پاکستانی از آزادی قریب الوقوع دکتر عافیه صدیقی از بند آمریکا خبر داد
کد خبر :21806543

13:39 1397/12/23


برچسب ها : دکتر عافیه صدیقی, طالبان افغانستان, عمران خان,

اوریا مقبول جان روزنامه نگار و تحلیلگر معروف پاکستان از آزادی قریب الوقوع دکتر عافیه صدیقی که در زندان های آمریکا به سر میبرد خبر داد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری اردو پوینت، اوریا مقبول جان روزنامه نگار و تحلیلگر معروف پاکستان از آزادی قریب الوقوع دکتر عافیه صدیقی که در زندان های آمریکا به سر میبرد خبر داد.

اوریا مقبول جان با اعلام این خبر اظهار داشت: حدود 2 الی 3 ماه پیش زمانی که موضوع تبادل زندانیان میان آمریکا و طالبان افغانستان مورد مذاکره قرار گرفت، طالبان افغانستان نام دکتر عافیه صدیقی را نیز در فهرست خود برای درخواست آزادی از آمریکا درج نموده بود.

وی افزود: مقامات طالبان میگویند این نام از سوی پاکستان به ما اعلام شده بود، عمران خان نخستین سیاستمدار پاکستانی است که برای آزادی دکتر صدیقی به میدان آمد و بر همین اساس وی شایسته تعریف و تمجید است.

وی ادامه داد: این موضوع مربوط به سال 2013 میلادی میباشد و در آن زمان دکتر صدیقی در زندان های آمریکا نبود بلکه عمران خان در آن زمان گفته بود که من خبردار شده ام یک زندانی زن پاکستانی در بند زندان بگرام افغانستان است و من فریادهای وی را برای کمک میشنوم.

وی در ادامه از آزادی دکتر عافیه صدیقی در 25 اسفند ما خبر داد.

خواهر دکتر عافیه صدیقی نیز در این خصوص اظهار داشت: گفته می‌شود عافیه 25 اسفند بازخواهد گشت، اما من معتقدم وی باید در ماه گذشته آزاد می‌شد.

وی افزود: نخست وزیر عمران خان در این موضوع بسیار خالصانه عمل نموده‌اند و ایشان هیچ‌گاه از روی احساسات تصمیم گیری ننموده‌اند.

لازم به ذکر است دکتر عافیه صدیقی در آذر ماه سال جاری در دیدار با مقامات سفارت پاکستان در هوستون آمریکا، نامه ای را به نخست وزیر پاکستان ارسال نموده بود و از وی درخواست نموده بود برای آزادی هرچه فوری کمک نماید.

ارسال نظر

 
1