خبر فوری

 
 
خالد بن سلمان : خبرنگار گمشده در ترکیه را خواهیم یافت
کد خبر :1615311704

16:28 1397/07/18


برچسب ها : آمریکا, ترکیه, خبرنگار, سفیر, عربستان سعودی,

خالد بن سلمان، سفیر عربستان سعودی در آمریکا اظهار داشت که خبرهای کشته شدن و یا قتل خبرنگار سعودی، خاشقچی، توطئه و شایعه است.


خالد بن سلمان، سفیر عربستان سعودی در آمریکا اظهار داشت که خبرهای کشته شدن و یا قتل خبرنگار سعودی، خاشقچی، توطئه و شایعه است. وی افزود، ما شهروند خود را خواهیم یافت. خالد بن سلمان طی مصاحبه با رسانه واشنگتن گفت : از گم‌شدن خبرنگار سعودی، جمال خاشقچی تاکنون حدود یک هفته گذشته است، این درحالی است که حکام ترکیه در این زمینه سکوت اختیار کرده اند.

وی خاطر نشان کرد که سه شنبه هفته گذشته، پس از خروج خبرنگار سعودی از کنسولگری عربستان در استانبول وی گمشده است و خبری دراین رابطه دراختیار نداریم، این درحالی است که کسی هم دراین مورد خبری ارائه نمی‌دهد.

طبق مدعای نامزد جمال خاشقچی، وی پس از ورود به کنسولگری از آنجا خارج نشده است. ناگفته نماند که طبق گفته خانواده خاشقچی، این زن هیچ رابطه ای با خانواده ما ندارد.

خالد بن سلمان اظهار داشت که ما شهروند خود را خواهیم یافت، اما علاوه بر آمریکا، کشورهای دیگری نیز دراین زمینه ابراز نگرانی می‌کنند.

ناگفته نماند که سناتور آمریکایی، لنزی گریم طی تویتی در اکانت رسمی خود دراین زمینه نوشت :'' اگر در کشتن و یا گمشدگی خاشقچی عربستان سعودی دست داشته باشد این امر باعث نابودی روابط میان دوکشور سعودی و آمریکا خواهد شد. درصورت درست بودن این خبر، عربستان سعودی باید قیمت هنگفتی دراین زمینه بپردازد. هم از لحاظ اقتصادی و هم امور دیگر. ''

لازم به ذکر است که حکام ترکیه دراین زمینه گفته اند که خبرنگار منتقد سعودی، جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان به قتل رسیده است اما مقامات سعودی در این زمینه تردید کرده و گفته اند که وی از کنسولگری خارج شده اما این درحالی است که کنسولگری فیلم خروج وی از کنسولگری را به مقامات ترکیه ارائه نکرده است.

ناگفته نماند که دونالد ترامپ نیز درپی پیامی از گم‌شدن این خبر اظهار نگرانی کرده بود.

 

بیشتر بدانید...

 

اخبار ضد و نقیض درباره سرنوشت «خاشقچی»؛ الخلیج الجدید: جسدش را مثله کردند و برای بن‌سلمان فرستادند

ارسال نظر

 
1