خبر فوری

 
 
حکم دیوان بین المللی دادگستری بر حذف برخی تحریم های اعمال شده علیه ایران
کد خبر :2137633415

16:26 1397/07/11


برچسب ها : آمریکا, ایران,

دیوان بین المللی دادگستری ICJ دستور العمل حذف موقت برخی از محدودیت های اعمال شده از جانب ایالات متحده بر ایران را داده است.


دیوان بین المللی دادگستری ICJ دستور العمل حذف موقت برخی از محدودیت های اعمال شده از جانب ایالات متحده بر ایران را داده است.
براساس گزارش خبرگزاری بین الملل، دیوان بین المللی دادگستری، دستور العمل موقت برای حذف برخی تحریم های اعمال شده بر ایران ، همچون کالاهای لازمه زندگی و سفر را داده است. این حکم خطاب به سازمان ملل متحد صادر شده است.

در این حکم آمده است که، سازمان ملل متحد باید تحریم هایی را از ایران حذف کند که، این تحریم ها وابسته به حقوق بنیادی انسان است، و بالخصوص برای فراهم کردن کالاهای موردنیاز و کاهش تحریم های سفری ، باید آمریکا را مجبور به حذف آن کنیم.

ایران نیز درپی این اقدام دیوان بین المللی دادگستری، آنرا مورد قدردانی دانسته و گفته است که باید تمامی تحریم هارا حذف می‌کردند. سازمان ملل متحد باید هرچه سریعتر تصمیم دیوان بین المللی را عملی کند. این درحالی است که آمریکا تاکنون به این اقدام دیوان بین المللی هیچ واکنشی نشان نداده است.

براساس گفته های کارشناسان، دیوان بین المللی دادگستری، این تصمیم را گرفته است اما این سازمان نه قدرت چنین عملی را دارد و نه می تواند آمریکا را مجبور به عملی کردن این اقدام کند.

لازم به ذکر است که ایران، سال گذشته به دیوان بین المللی دادگستری رجوع کرده و خواستار لغو تحریم های اعمال شده از جانب آمریکا شده بود.

ارسال نظر

 
1