خبر فوری

 
 
حکم دادگاه هند به ضبط اموال و دارایی های دکتر ذاکر نائیک
کد خبر :498223658

14:23 1397/07/21


برچسب ها : اهل حدیث, ذاکر نائیک, هند,

دادگاه ویژه هند طی حکمی ضبط اموال ذاکر نائک به اتهام فعالیت های مشکوک و غیرقانونی را خواستار شده است.


 

بمبئی:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری اندیا تایمز دادگاه ویژه هند طی حکمی ضبط اموال ذاکر نائک به اتهام فعالیت های مشکوک و غیرقانونی را خواستار شده است.

دادگاه هند در ژوئن سال 2017 ذاکر نائیک را مجرم خوانده بود.

دکتر ذاکر نائیک یک پزشک عمومی است که به سخنرانی های مذهبی نیز میپردازد،وی یک مفکر مذهبی نزدیک به فرقه اهل حدیث است،وی علاوه بر تابعیت هند،تابعیت عربستان سعودی را نیز دارد،

وی یک مرکز اسلامی اهل حدیث در بمبئی را به راه انداخته است و ریاست شبکه اسلامی PEACE TV به معنای شبکه صلح را به عهده دارد.

ذاکر نائیک دارای تفکرات ضد شیعه و متمایل به وهابیت دارد،وی در سخنرانی های متعدد خود به تفرقه افکنی میان شیعه و سنی پرداخته است و شیعه را یک مذهب اسلامی نمیداند.

اندیشه های وی در خصوص موضوع عاشورا بسیار قابل تامل است،وی واقعه عاشورا را یک جنگ سیاسی میداند که میان دو شاهزاده صورت گرفته است.وی همچنین در سخنان مختلفی به تعریف از جنایتکار و عامل اصلی واقعه عاشورا یعنی یزید لعنت الله علیه پرداخته است.

بنیاد تحقیق و آموزش اسلامی متعلق به ذاکر نائیک طی 6 سال گذشته مبلغ 150 میلیون روپیه از کشورهای انگلیس،عربستان و دیگر کشورهای خاورمیانه دریافت کرده است که بر این اساس دولت هند در سال 2016 طی حکمی دستور داده بود تا تحقیقات برای بررسی نحوه و محل صرف این مبلغ آغاز شود.

بنگلادش پس از حمله به پایتخت این کشور در جولای 2016 انگشت اتهام را به سوی ذاکر نائیک نشانه رفته بود.

دولت داکا معتقد است که عاملان حمله تروریستی جولای 2016 در نتیجه سخنرانی های تفرقه افکنانه ذاکر نائیک دست به این اقدام زده اند.

در حمله جولای 2016 تعداد 22 نفر از شهروندان بیگناه بنگالی کشته شدند.

دولت بنگلادش در واکنش به این حمله تروریستی،فعالیت شبکه متعلق به ذاکر نائیک را ممنوع اعلام کرده بود.

ارسال نظر

 
1