خبر فوری

 
 
حمله پلیس و عناصر وابسته به سرویس های اطلاعاتی پاکستان به راهپیمایی خانواده افراد ربوده شده سند
کد خبر :662720229

16:31 1399/10/11


برچسب ها : پلیس ایالت سند, راهپیمایی, سازمان اطلاعات پاکستان, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, صدای افراد ربوده شده بلوچ, صدای افراد ربوده شده سند,

پلیس سند و دیگر عناصر وابسته به سرویس های اطلاعاتی پاکستان با یورش به راهپیمایی خانواده افراد ربوده شده سندی و بلوچ اعضای شرکت کننده در این راهپیمایی را مورد ضرب و شتم قرار داده و چندین نفر را نیز در این رابطه بازداشت نمودند.


سند: به گزارش راز نیوز| پلیس سند و دیگر عناصر وابسته به سرویس های اطلاعاتی پاکستان با یورش به راهپیمایی خانواده افراد ربوده شده سندی و بلوچ اعضای شرکت کننده در این راهپیمایی را مورد ضرب و شتم قرار داده و چندین نفر را نیز در این رابطه بازداشت نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، همزمان با نزدیک شدن راهپیمایی طولانی خانواده افراد ربوده شده به دست سرویس های اطلاعاتی پاکستان به مرز ایالت پنجاب، تعداد وسیعی از نیروهای پلیس سند با یورش به این راهیپمایی سعی در متوقف نمودن آن کردند و سپس چندین از افراد حاضر در این راهپیمایی اعتراضی از جمله زنان و دختران را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

نیروهای پلیس همچنین چندین نفر از اعضای خانواده ناپدید شده به دست سرویس های اطلاعاتی پاکستان از جمله انعام عباسی و چند تن از زنان و دختران را بازداشت نمودند.

گفتنی است پیش از این مقامات امنیتی و نیروهای پلیس، به بهانه اقدامات پیشگیرانه کرونا تلاش نمودند تا این راهپیمایی را متوقف و اعضای شرکت کننده در این راهپیمایی را به بهانه انجام تست کرونا به مکانی دیگر منتقل کنند.

اعضای خانواده افراد ربوده شده در اعتراض به بهانه جویی های پلیس و دیگر عناصر وابسته به سرویس های اطلاعاتی اعلام داشتند: در حالی که احزاب سیاسی و گروه های مذهبی بدون در نظر گرفتن شرایط کرونایی در نقاط مختلف کشور به برگزاری مراسمات و تجمعات می پردازند، اما دستگاه های امنیتی پاکستان سعی دارند این راهپیمایی اعتراضی را به بهانه مقابله با کرونا از مسیر و هدف اصلی خود منحرف نمایند.

سورت لوهار مسئول کمیته صدای افراد ربوده شده سند در واکنش به این اقدام پلیس سند و سازمان های اطلاعاتی پاکستان با انتشار فراخوان برای تظاهرات گسترده در نقاط مختلف ایالت سند از تمامی مردم خواستار حضور در این تظاهرات شد.

وی در این بیانیه ابراز داشت: در اعتراض به اقدام پلیس و سازمان های اطلاعاتی پاکستان در بازداشت اعضای خانواده افراد ربوده شده و ضرب و شتم علیه آنان در منطقه اوبارو واقع در مرز ایالت های سند و پنجاب امروز تظاهراتی در شهرهای مختلف سند از جمله کراچی، حیدرآباد، لارکانه، نوابشاه و سکر برگزار خواهد شد و از مردم برای حضور گسترده در این تظاهرات دعوت به عمل می آوریم.

وی افزود: متوقف کردن هرگونه اعتراض مسالمت آمیز از طریق خشونت آخرین حد سازمان های حکومتی در اعمال خشونت و ظلم و تجاوز به شهروندان بی گناه می باشد.

سورت لوهار در ادامه گفت: از جانب کمیته صدای افراد ربوده شده سند، جامعه مدنی و تمامی احزاب و گروه های سیاسی سند از مردم برای شرکت در تظاهرات ظهر امروز مقابل باشگاه مطبوعاتی کراچی دعوت به عمل می آوریم، این تظاهرات تا زمان آزادی تمام اعضای شرکت کننده در راهپیمایی طولانی ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است تعدادی از اعضای خانواده و وابستگاه افراد ربوده شده سندی به دست سرویس های اطلاعاتی پاکستان به منظور آزادی عزیزان خود و رساندن صدای فریاد آزادی خواهی خود به گوش جهانیان تصمیم گرفته اند از شهر کراچی در ایالت سند تا مقابل مرکز فرماندهی ارتش پاکستان واقع در شهر راولپندی ایالت پنجاب به طول 1412 کیلومتر به راهپیمایی بپردازند، این راهپیمایی که از بیستم آبان ماه آغاز شده است پس از گذشت بیش از یک ماه به شهر کندیارو ایالت سند رسیده است.

موضوع افراد ربوده شده از اقوام و مذاهب مختلف به یک معضل اساسی در پاکستان تبدیل گشته است، تاکنون صدها هزار نفر از شهروندان پاکستانی از نقاط مختلف ایالت های سند، بلوچستان و خیبر پختون خوا به بهانه های مختلف به دست سازمان های امنیتی پاکستان بازداشت و سپس به زندان های مخوف اطلاعاتی منتقل شده اند.

ارسال نظر

 
1