خبر فوری

 
حمله طالبان به نیروهای مسلح تحت حمایت دولت افغانستان
کد خبر :816139116

10:29 1398/04/09


برچسب ها : ارتش افغانستان, بغلان, دولت افغانستان, طالبان افغانستان, نیروهای امنیتی افغانستان,

در اثر حمله جنگجویان شبه‌نظامی طالبان به نیروهای مسلح تحت حمایت دولت افغانستان دست کم 30 تن جان باختند.


 

کابل: به گزارش راز نیوز در اثر حمله جنگجویان شبه‌نظامی طالبان به نیروهای مسلح تحت حمایت دولت افغانستان دست کم 30 تن جان باختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی خبرگزاری‌های بین‌الملل طالبان افغانستان نیروهای مسلح تحت حمایت دولت کابل را در ولایت بغلان هدف قرار دادند که در اثر این حمله، ۳۰ تن از افراد تحت حمایت دولت کشته شدند.

طبق اعلام منابع آگاه نیروهای طالبان افراد مسلح تحت حمایت دولت را در منطقه نهران ولایت بغلان مورد حمله قرار دادند که این حمله منجر به درگیری میان دو طرف شد که نزدیک به ۶ ساعت به طول انجامید در جریان این درگیری ۳۰ نفر از نیروهای تحت حمایت دولت کشته شدند و شبه نظامیان طالبان توانستند سلاح‌ها و مهمات نیروهای تحت حمایت دولت را با خود به غنیمت ببرند.

نیروهای مسلح تحت حمایت دولت افغانستان به‌منظور حمایت و پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان تشکیل یافته است و تا کنون در چندین عملیات ارتش افغانستان علیه طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی شرکت داشته است.

دولت افغانستان تا کنون هیچ واکنشی به این حمله و جان باختن نیروهای مسلح تحت حمایت خود نشان نداده است.

این در حالی است که سخنگوی طالبان افغانستان با انتشار بیانیه‌ای این عملیات را یک عملیات موفق توصیف کرد و اعلام نمود مقادیر زیادی سلاح و مهمات از نیروهای مسلح تحت حمایت دولت را به غنیمت گرفته است.

ارسال نظر

 
1