خبر فوری

 
 
حمله طالبان به شهروندان افغان و هلاکت 104 عنصر تروریستی طالبان
کد خبر :90027582

19:04 1398/04/15


برچسب ها : ارتش, افغانستان, طالبان,

براساس گزارش مقامات افغانستان، درپی حمله خمپاره ای گروه تروریستی طالبان به یکی از مراکز خرید در استان شمالی افغانستان "فاریاب" دست‌کم 53 تن جان باخته و به همراه کودکان 50 نفر نیز زخمی شدند. از طرفی درپی عملیات نیروهای امنیتی افغان در استان های مختلف از این کشور، 104 تروریست طالبان هلاک شدند.


افغانستان: به گزارش راز نیوز، براساس گزارش مقامات افغانستان، درپی حمله خمپاره ای گروه تروریستی طالبان به یکی از مراکز خرید در استان شمالی افغانستان "فاریاب" دست‌کم 53 تن جان باخته و به همراه کودکان 50 نفر نیز زخمی شدند. از طرفی درپی عملیات نیروهای امنیتی افغان در استان های مختلف از این کشور، 104 تروریست طالبان هلاک شدند.
عبد الکریم یورش رئیس پلیس استان فاریاب گفت: طالبان روز جمعه به منطقه خواجه سبزپوش در نزدیکی ایست بازرسی نیروهای امنیتی حمله کرد.
این درحالی است که ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان افغانستان مدعی شد که پس از تیراندازی و درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان، نیروهای افغان خمپاره شلیک کردند.
همچنین در اثر حملات متعدد عناصر تروریستی طالبان در استان هرات، 18 نیروی امنیتی جان باختند.
علاوه بر آن در جریان درگیری نیروهای امنیتی و عناصر تروریستی طالبان در منطقه دیر شب ماوند استان قندهار، 6 نظامی جان باخته و ‌4 تن دیگر نیز زخمی شدند.
خبرگزاری "خامه پریس" از هلاکت 42 طالبان و زخمی شدن 25 تن در اثر حملات هوایی و زمینی نیروهای افغان در مناطق میوند، جگره و معروف استان قندهار خبر داد.
حمله هوایی نظامیان افغان در استان فرح موجب هلاکت 8 طالبان و زخمی شدن 5 تن شد. نیروهای زمینی نیز در استان زابل 10 طالبان را به هلاکت رساندند. گفتنی است حملات نیروهای ارتش افغانستان در استان غزنی نیز منجر به هلاکت 9 طالبان به همراه دو فرمانده بزرگ این گرو تروریستی با اسامی عبد الخالق و ملا منیر شد. عملیات نیروهای ویژه افغانستان در استان تخار نیز باعث هلاکت 27 طالبان به همراه فرمانده مولوی عزیز شد. حمله هوایی در هرات و حملات در کاپسا و وردگ نیز 6 طالبان را هلاک کرد.

ارسال نظر

 
1