خبر فوری

 
 
حمله شبه نظامیان تجزیه طلب بلوچ به نیروهای گارد ساحلی در بندر گوادر
کد خبر :491436441

17:57 1401/06/21


برچسب ها : BLF, افراد مسلح بلوچ, بلوچستان, بلوچستان پاکستان, بندر گوادر, پذیرش مسئولیت حمله, تجزیه طلب, تیراندازی, جبهه آزادی بخش بلوچستان, شبه نظامیان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ, نیروهای مسلح بلوچ,

سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در بیانیه ای مسئولیت حمله به نیروهای گارد ساحلی در منطقه جیونی بندر گوادر را برعهده گرفت.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در بیانیه ای ضمن برعهده گرفتن مسئولیت حمله به نیروهای گارد ساحلی در منطقه جیونی بندر گوادر، اظهار داشت: شبه نظامیان سازمان ساعت 9 روز یکشنبه 20 شهریور زمانیکه نیروهای گارد ساحلی سوار بر کشتی در ساحل جیونی بندر گوادر بودند، هدف حمله قرار دادند که منجر به هلاکت دو نظامی شد.

وی افزود: علاوه بر این دو نیرو، نیروهای دیگر گارد ساحلی نیز در محل حضور داشتند، این نیروها غروب هر روز از ماهیگیران و کارگران محلی که در منطقه مرزی کار می کنند، اخاذی می کنند. نیروهای گارد ساحلی که وابسته به نیروی دریایی ارتش اشغالگر پاکستان می باشند، ضمن اخاذی از مافیای صید ترال به صورت غیرقانونی، به آنها اجازه این اقدام غیرقانونی در دریای بلوچستان را می دهند که این اقدامات باعث بی کار شدن مردم محلی می شود. در بین کشتی های صید کننده ترال ها به صورت غیرقانونی، شرکت های چینی نیز حضور دارند.

وی در ادامه بیانیه خود تصریح داشت که چین با کمک پاکستان به نام پروژه های اقتصادی خود درحال ایجاد پایگاه نظامی در بلوچستان می باشد که تلاشی برای برهم زدن توازن قوا در منطقه است . حضور پاکستان و چین در این منطقه، علاوه بر ملت بلوچ، خطری برای دیگر کشورهای منطقه نیز به حساب می آید. این حمله ما پیامی به قدرت های اشغالگری مانند پاکستان و چین است که رهبران بلوچ می دانند چگونه از سرزمین، ساحل و منابع خود دفاع کنند.

سخنگو در پایان خاطر نشان ساخت که حملات ما تا آزادی کامل سرزمین بلوچستان ادامه خواهند داشت.  

ارسال نظر

 
1