خبر فوری

 
 
حمله تروریستی به کنسولگری چین در کراچی
کد خبر :1298247969

09:07 1397/09/02


برچسب ها : انفجار, تیراندازی, کراچی, کنسولگری چین,

بر اثر انفجار و تیراندازی در نزدیکی کنسولگری چین در کراچی تعداد 2 نیروی پلیس کشته و یک تن دیگر زخمی شدند.


کراچی:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو،بر اثر انفجار و تیراندازی در نزدیکی کنسولگری چین در کراچی تعداد 2 نیروی پلیس کشته و یک تن دیگر زخمی شدند.

بر اساس اعلام مقامات پلیس،تعداد 3 الی 4 فرد ناشناس تلاش نمودند تا وارد کنسولگری چین در کراچی شوند که پس از ممانعت نیروهای امنیتی از ورود،این افراد اقدام به تیراندازی نمودند که نیروهای امنیتی نیز در واکنش به این اقدام آنان،اقدام به گشودن آتش علیه این افراد ناشناس نمود که در این حین صدای انفجار مهیبی به گوش رسید.

جاوید عالم معاون بازرس کل پلیس منطقه جنوب کراچی،خبر کشته شدن 2 نیروی پلیس بر اثر حمله افراد ناشناس را تایید نمود.

طبق گزارش خبرنگار جیو نیوز،تعداد 3 تن از مجروحین حادثه به بیمارستان جناح انتقال داده شده اند.

نیروهای امنیتی پلیس و رنجرز بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه،با حضور در منطقه،آنجا را به محاصره خود درآورده اند و با مسدود نمودن تمامی مسیرهای منتهی به کنسولگری،عبور و مرور هرگونه وسیله نقلیه را متوقف نموده اند.

یک گروه تخصصی از نیروهای پلیس به ریاست پیر محمد شاه سرپرست پلیس منطقه جنوب کراچی وارد کنسولگری چین شده اند.

دکتر سیمی جمالی رئیس بخش حوادث بیمارستان جناح کراچی  نیز با تایید کشته شدن 2 نیروی پلیس در این حادثه از تحت مداوا قرار گرفتن یک نیروی امنیتی مجروح شده در این حمله تروریستی خبر داد.

طبق اعلام دکتر امیر شیخ بازرس کل پلیس شهر کراچی،حمله کنندگان از طریق یک خودرو تا محل کنسولگری چین آمدند و پس از آن برای ورود به ساختمان اصلی کنسولگری تلاش نمودند اما موفق به ورود به داخل ساختمان نشدند و نیروهای امنیتی با اقدام به هنگام خود توانستند این حمله تروریستی را ناکام بگذارند.

محاصره منطقه و پشتیبانی هوایی

بر اساس گزارشات تکمیلی دریافت شده از منطقه،نیروهای امنیتی رینجرز و پلیس بلافاصله پس از حادثه در سطح وسیعی وارد منطقه شده اند و منطقه را نیز تحت محاصره خود قرار داده اند و با مسدود نمودن تمامی مسیرهای منتهی به کنسولگری،عبور و مرور هرگونه وسیله نقلیه را متوقف نموده اند.

یک گروه تخصصی از نیروهای پلیس به ریاست پیر محمد شاه سرپرست پلیس منطقه جنوب کراچی وارد کنسولگری چین شده اند و پس از پاکسازی محوطه،وضعیت را تحت کنترل خود گرفته اند.

طبق اعلام رئیس پلیس شهر کراچی،تیم خنثی سازی بمب نیز با حضور در منطقه،عملیات جستجو برای کشف هرگونه بمب گذاری را انجام دادند و توانستند یک خودروی مشکوک را از محل حادثه شناسایی نمایند.

همچنین منطقه مورد از نظر با کمک بالگردها مورد شناسایی و بازرسی قرار گرفت و نیروهای تیم خنثی سازی،بمب کشف شده تروریست ها را خنثی گذاشتند.

واکنش مراد علی شاه وزیر ارشد ایالت سند

مراد علی شاه وزیر ارشد ایالت سند با محکوم نمودن این حادثه تروریستی،از دکتر امیر شیخ بازرس کل پلیس شهر کراچی خواستار ارائه گزارش فوری در خصوص این حادثه تروریستی شد.

از سوی دیگر وی در تماس تلفنی با سرکنسولگر چین در کراچی،نسبت به اقدامات امنیتی و تامین امنیت کنسولگری چین اطمینان بخشی نمود.

واکنش شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان  در گفتگو با رسانه ها در واکنش به حمله تروریستی به کنسولگری چین در شهر کراچی آن را اقدامی بزدلانه خواند.

وی در ادامه توضیحات خود در خصوص این حمله تروریستی خبر داد تمامی سه نفر حمله کننده به کنسولگری چین کشته شدند و در زمان حمله تعداد 21 تن از شهروندان چینی در کنسولگری حضور داشتند که تمامی آنان در امنیت کامل به سر می برند.

وی گفت:نیروهای پلیس و رینجرز با حضور به هنگام در منطقه توانستند این حمله تروریستی را ناموفق نمایند و منطقه را نیز از لوث تروریست پاکسازی نمودند.

وی در ادامه خبر داد تماس تلفنی با سفیر چین صورت گرفته است و وی نسبت به عملیات نیروهای امنیتی اظهار اطمینان نمود.

کنسولگری چین در کراچی در چند قدمی ساحل کراچی و در بلوک 4 منطقه اعیانی کلیفتون واقع است که علاوه بر کنسولگری کشورهای مختلف از جمله کنسولگری جمهوری اسلامی ایران و دفاتر سازمان های مهم دولتی نیز در این منطقه قرار دارند.

قبول مسئولیت توسط ارتش آزادیبخش بلوچستان

ارتش آزادی بخش بلوچستان با انتشار اطلاعیه ای در پایگاه خبری بلوچستان پست،مسئولیت حمله به کنسولگری چین در کراچی را بر عهده گرفت.

جنید بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچستان با قبول مسئولیت حمله تروریستی به کنسولگری چین در کراچی خبر داد که 3 تن از جنگجویان فدایی ارتش آزادی بخش بلوچستان این حمله را انجام دادند.

ارسال نظر

 
1