خبر فوری

 
 
حمله تروریستی به روزنامه نگار معروف پاکستانی
کد خبر :527151903

18:09 1397/09/17


برچسب ها : پاکستان, تروریست, حمله, خبرنگار,

خبر ها حاکی از مورد حمله قرار گرفتن یکی از خبرنگاران معروف پاکستانی است. طبق گزارش رسانه ها، امروز ( شنبه) یکی از خبرنگاران معروف پاکستانی به نام نصرت جاوید مورد حمله تروریستی در اسلام آباد پاکستان قرار گرفت



خبر ها حاکی از مورد حمله قرار گرفتن یکی از خبرنگاران معروف پاکستانی است. طبق گزارش رسانه ها، امروز ( شنبه) یکی از خبرنگاران معروف پاکستانی به نام نصرت جاوید مورد حمله تروریستی در اسلام آباد پاکستان قرار گرفت، اما خوشبختانه وی در این حمله آسیب جدی ندیده و جان وی نیز سالم ماند. این درحالی است که حمله تروریستی به این خبرنگار معروف پاکستانی واکنش های اعضای حزب مسلم لیگ (ن) را درپی داشته است.

سخنگوی حزب مسلم لیگ ن مریم اورنگزیب در پی پیامی این حمله را محکوم کرده است. وزیر داخلی اسبق پاکستان احسن اقبال نیز در پیام تویتری خود این حمله را محکوم کرد. وی در پیام خود با محکوم کردن حمله تروریستی به نصرت جاوید گفت : این حمله برای سرکوب صدای حق انجام شده است، اما چنین حملاتی نمی توانند باعث سرکوبی صدای حق شوند.

طلعت حسین یکی دیگر از خبرنگاران پاکستان اینگونه نوشت که، باید عاملان این حمله به طور سریع شناسایی و دستگیر شوند. باید این اقدام تروریستی مورد توجه قرار گیرد.

شب گذشته نصرت جاوید در پیام های توییتر خود اتهاماتی را به نخست وزیر پاکستان عمران خان نسبت داد. وی در این پیام خود نوشته بود، عمران خان اکنون اقدام به قتل من کرده است اما من زنده هستم.


لازم به ذکر است که این حمله تروریستی از سوی بیشتر خبرنگاران معروف و سیاست مداران حزب مسلم لیگ ن پاکستان محکوم قرار داده شده است. آنها در بیانات خود با اشاره به انگشت اتهامات نصرت جاوید به سوی عمران خان نخست وزیر پاکستان مبنی بر کشتن این خبرنگار به دستور عمران خان گفتند، اگر اتهامات نصرت جاوید بی پایه و اساس است چرا تاکنون حزب تحریک انصاف PTI بیانیه ای در این رابطه و برای دفاع از خود صادر نکرده است.
ناگفته نماند که طی سال های گذشته خبرنگارانی در پاکستان جان خود را از دست داده اند.

 

ناگفته نماند که خبرنگار معروف پاکستانی نصرت جاوید به طور معمول خبرها و مقاله های خود را حتی اگر علیه دولت و یا سازمان اطلاعاتی پاکستان ISI باشند را نیز منتشر می کرده است. این امر موجب به خطر افتادن جان وی نیز شده است. پس از روی کار آمدن دولت حزب تحریک انصاف PTI فعالیت ها و بیان حقایق از طریق مقاله ها و خبرهای این خبرنگار نیز افزایش یافته است. گفتنی است در حمله انجام شده علیه وی، تیراندازی به طور مستقیم به سوی این شخص انجام نشده است بلکه برای ترساندن وی در اطراف او تیراندازی شده است. ناگفته نماند که این اقدام می تواند پیامی از سوی برخی قدرت ها برای ساکت کردن خبرنگارهایی با فعالیت های آزادانه و این چنینی است. نصرت جاوید قبل از آنکه مورد حمله قرار گیرد، شب گذشته اش در جلسه ای خصوصی خطاب به دوستان خبرنگار خود گفته بود که ، همه ی ما باید حقایق را فاش و حقیقت را بیان کنیم .

ارسال نظر

 
1