خبر فوری

 
 
حمله به نیروهای ارتش پاکستان در سبی / انفجار خط گازی ایالت پنجاب
کد خبر :1788693661

18:25 1397/10/19


برچسب ها : ارتش, بلوچستان, خط گازی,

سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچستان جیئند بلوچ طی تماس تلفنی و گفت و گو با رسانه ها اذعان داشت، حمله به نیروهای ارتش پاکستان در منطقه سبی را برعهده می گیریم. سخنگوی ارتش جمهوری خواه بلوچستان سرباز بلوچ نیز مسئولیت انفجار خط گازی صادق آباد ایالت پنجاب را برعهده گرفت.


 

به گزارش راز نيوز، سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچستان جنید بلوچ طی تماس تلفنی و گفت و گو با رسانه ها اذعان داشت، حمله به نیروهای ارتش پاکستان در منطقه سبی را برعهده می گیریم. وی ابراز داشت که شبه نظامیان این ارتش با استفاده از سلاح های کوچک و بزرگ به ایست بازرسی نیروهای ارتش پاکستان در منطقه جالری سبی حمله کردند. این حمله موجب جان باختن 3 تن از نظامیان ارتش و زخمی شدن تعدادی دیگر شد.

سخنگو در ادامه افزود، از مدت ها قبل نیروهای ارتش پاکستان ساکنان منطقه را مورد آزار و اذیت قرار می دادند که به این دلیل آنها را مورد حمله قرار دادیم. وی همچنین ابراز داشت که مجددا از مردم خواهان آن هستیم تا از نزدیک شدن به نیروهای ارتش پاکستان خودداری بکنند، درصورت حمله شبه نظامیان به نیروهای ارتش و درصورت آسیب دیدن هریک از ساکنین منطقه، خود او مقصر زخمی و یا جان باختن خود خواهد بود.



همچنین سخنگوی ارتش جمهوری خواه بلوچستان سرباز بلوچ نیز مسئولیت انفجار خط گازی صادق آباد ایالت پنجاب را برعهده گرفت.
وی اذعان داشت که سال گذشته نیز نیروهای ما درصدد انفجار خط گازی سبی به پنجاب بودند که متاسفانه عملیات‌شان با شکست مواجه شد، وی افزود اما امسال با اقدام جدی توانستیم این خط گازی را در ایالت پنجاب منفجر و مانع از انتقال خط گازی بلوچستان به پنجاب شویم.

سرباز بلوچ با اشاره به این امر که نخواهیم گذاشت منابع طبیعی ایالت بلوچستان از این سرزمین خوارج شوند گفت : این منابع حق مردم بلوچستان است و نخواهیم گذاشت این منابع از ایالت خارج شوند، درصورت خارج شدن منابع بلوچستان، آن را در هر نقطه ای از کشور هدف قرار خواهیم داد.
وی با اشاره به درگیری نیروهای ارتش پاکستان و شبه نظامیان بلوچ روز گذشته در منطقه کیچ گفت : نیروهای زمینی و هوایی ارتش پاکستان روز گذشته خواستار محاصره شبه نظامیان بلوچ در مناطق کوهستانی مزن بند از دو طرف بودند که نیروهای بلوچ با هوشیاری و بکارگیری استراتژی چریکی توانستند محاصره را شکسته و از منطقه فرار بکنند. سرباز بلوچ اذعان داشت که در حین خروج از محاصره میان دو طرف درگیری بوجود آمد که طی این درگیری تعدادی از نظامیان ارتش پاکستان جان باخته و تعدادی دیگر نیز زخمی شدند، این درحالی است که شبه نظامیان بلوچ توانستند بسلامتی از محل بگریزند.

ارسال نظر

 
1