خبر فوری

 
 
حمله به عضو جوخه مرگ وابسته به ارتش پاکستان در بخش حب ایالت بلوچستان
کد خبر :1063499688

18:00 1400/12/09


برچسب ها : ارتش پاکستان, ایالت بلوچستان, جوخه مرگ, حب, سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ, سرگرد گهرام بلوچ, شبه نظامیان بلوچ, لیویز, نیروهای لیویز,

شامگاه یکشنبه 8 اسفند (27 فوریه) شبه نظامیان بلوچ یکی از اعضای جوخه مرگ وابسته به دولت و ارتش پاکستان به نام حبیب شاه را توسط بمب دستی مورد هدف قرار دادند.


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز | سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچستان طی بیانیه ای اعلام کرد: شامگاه یکشنبه 8 اسفند (27 فوریه) شبه نظامیان بلوچ یکی از اعضای جوخه مرگ وابسته به دولت و ارتش پاکستان به نام حبیب شاه را توسط بمب دستی مورد هدف قرار دادند.

وی افزود: نیروهای گروه عملیات تاکتیکی ویژه (STOS) ارتش آزادی بخش بلوچستان، حبیب شاه را سوار بر خودرو در نزدیکی هتل  شاکر بخش حب ایالت بلوچستان به قتل رساندند بطوری که دو نیروی لیویز محلی نیز در این حمله مجروح گشتند.

به گفته گهرام بلوچ، حبیب شاه از جنبش بلوچ جدا شده و پس از تسلیم شدن به ارتش پاکستان در سال 2016، طی پنج سال گذشته با حمایت سازمان های اطلاعاتی در منطقه قلات، یک جوخه مرگ را تحت نظارت ضیاء لنگو رهبری می کرد.

وی ادامه داد: حبیب شاه در اخاذی، ربودن، جاسوسی و به قتل رساندن افراد بلوچ بی گناه در مناطق قلات و شور پارود نقش داشت همچنین مرتکب جنایات ملی از جمله انجام عملیات های نظامی در مناطق و شناسایی منابع مالی برای ارتش پاکستان شده بود.

وی اظهار کرد: BLA به صراحت گفته است که عاملان خیانت ملی تحت هیچ شرایطی بخشیده نخواهند شد و ما  به مقامات لیویز هشدار می دهیم که از انجام وظایف خود در حفاظت از ابزارهای دولتی مانند حبیب شاه خودداری کنند، در غیر این صورت مسئولیت هرگونه خسارت جانی و مالی بر عهده آنها خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حملات ما علیه ارتش پاکستان و حامیان انها تا آزادی بلوچستان ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1