خبر فوری

 
 
حمله به سفارت ایران در پاریس
کد خبر :25972626

12:49 1397/06/25


برچسب ها : ایران, پاریس, سفارت, فرانسه,

بهرام قاسمی روز شنبه ۲۴ شهریور خبر حمله به سفارت را تائید کرد و حمله‌کنندگان را "تعداد اندکی از افراد معاند ضد ایرانی" خواند.


در پی انتشار خبر حمله به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی در پاریس ، بهرام قاسمی روز شنبه ۲۴ شهریور این خبر را تائید کرد و حمله‌کنندگان را "تعداد اندکی از افراد معاند ضد ایرانی" خواند.

به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری المنار ، سخنگوی وزارت خارجه ایران در جمع خبرنگاران گفت: این افراد قصد تعرض و آسیب رساندن به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس را داشتند که البته موفق به این کار نشدند و نتوانستند به داخل ساختمان سفارت وارد شوند و با پرتاب اشیایی به سمت ساختمان سفارت، خساراتی به آن وارد کردند.

در یکی از تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است ، مقداری وسائل اداری و رایانه‌ی آسیب دیده در نزدیکی درب ورودی سفارت قابل مشاهده است.

تعداد حمله‌کنندگان به سفارت ایران در پاریس حدود ۱۵ نفر گزارش شده است ، که این افراد "اقدام به پرتاب سنگ و اشیای مختلف از جمله لوازم کامپیوتر، کپسول آتشنشانی و ... کردند و شیشه‌های ساختمان سفارت را شکستند".

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است: متاسفانه به رغم انتظار طبیعی که از پلیس فرانسه وجود داشت آنان هنگام حضور این مهاجمان که از وابستگان یک گروهک تروریستی بودند، به موقع در محل حاضر نبودند که موضوع تهاجم این گروه و عدم حضور به‌هنگام پلیس، تحت بررسی و پیگیری است.

بهرام قاسمی به وزارت خارجه فرانسه یادآوری کرد: تامین امنیت اماکن دیپلماتیک به عهده کشور میزبان است و لازم است نسبت به حفاظت و صیانت از کلیه اماکن دیپلماتیک ایران در فرانسه، تمهیدات و اقدامات جدی و لازم به عمل آورند .

گفته می‌شود که این حمله به سفارت ایران در پاریس، پس از حمله موشکی سپاه به پایگاه این گروه تروریستی در عراق، صورت گرفته است.

ارسال نظر

 
1