خبر فوری

 
 
حمله انتحاری به کاروان خودرویی شهروندان چینی در بندر گوادر پاکستان
کد خبر :1115537011

10:42 1400/05/30


برچسب ها : ارتش پاکستان, انفجار بمب, بندر گوادر, پلیس بلوچستان, حمله اتهمی, حمله انتحاری, حمله انتهاری, مهندسان چینی,

افراد ناشناس روز گذشته کاروان شهروندان چینی که با حضور نیروهای پلیس و ارتش پاکستان در حال انتقال بود را در بندر گوادر هدف حمله انتحاری قرار دادند که در نتیجه آن یک شهروند چینی زخمی شد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| افراد ناشناس روز گذشته کاروان شهروندان چینی که با حضور نیروهای پلیس و ارتش پاکستان در حال انتقال بود را در بندر گوادر هدف حمله انتحاری قرار دادند که در نتیجه آن یک شهروند چینی زخمی شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، وزارت کشور پاکستان با انتشار بیانیه ای اعلام نمود کاروان شهروندان چینی شامل سه خودرو عصر روز گذشته در خیابان کوستل محله فشرمین واقع در بزرگراه شرق خلیج هدف حمله انتحاری قرار گرفت.

طبق گفته وزارت کشور پاکستان، بلافاصله پس از ورود خودروهای حامل شهروندان چینی به محله فشرمین یک نوجوان انتحاری با سرعت هرچه تمام تر در حال نزدیک شدن به کاروان شهروندان چینی بود که با اقدام به هنگام ماموران لباس شخصی ارتش پاکستان این فرد متوقف گردید اما وی در فاصله 15 الی 20 کاروان جلیقه انفجاری خود را منفجر نمود.

بر اساس اعلام وزارت کشور پاکستان در جریان این حمله انتحاری یک شهروند چینی دچار جراحت شد که وضعیت عمومی وی مناسب است، همچنین در نتیجه این انفجار دو تن از کودکان در حال بازی در محل انفجار جان خود را از دست داده و دو تن دیگر نیز زخمی شدند.

ارتش آزادی بخش بلوچ از گروه های مسلح و تجزیه طلب بلوچ در بیانیه ای با بر عهده گرفتن مسئولیت این حمله از جان باختن دست کم 9 کارگر و مهندس چینی در جریان این حمله خبر داد.

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ در این بیانیه ای اعلام داشت: این حمله انتحاری توسط فدائی شجاع ما به نام سربلند بلوچ معروف به عمر جان از نیروهای تیپ مجید ارتش آزادی بخش بلوچ صورت گرفت.

وی افزود: در جریان این حمله دست کم 9 مهندس و کارگر چینی کشته و زخمی شدند.

ارسال نظر

 
1