خبر فوری

 
 
حملات طالبان علیه نیروهای امنیتی افغانستان در استان بادغیس
کد خبر :243813424

20:26 1397/12/26


برچسب ها : ارتش, افغانستان, پلیس, تروریست, تروریسم, جنگ, حمله, داعش, درگیری, طالبان,

درپی حملات گروه تروریستی طالبان بر پایگاه های نظامی ارتش افغانستان در استان فاریاب، دست کم 40 تن جان باخته و 20 تن نیز زخمی شدند.


 

به گزارش راز نیوز، درپی حملات گروه تروریستی طالبان بر پایگاه های نظامی ارتش افغانستان در استان فاریاب، دست کم 40 تن جان باخته و 20 تن نیز زخمی شدند.
محمد طاهر رحمانی طی بیانیه ای از آغاز حملات شبه نظامیان طالبان علیه نیروهای پلیس از شب گذشته خبر داد و افزود : برای پشتیبانی نیروها، نیروهای تازه نفس نظامی را به منطقه ارسال کرد ایم. پس از مدتی توقف، با شروع مجدد ، درگیری ها تا امروز صبح ادامه داشتند.
 
هفته گذشته نیز حملات سنگین شبه نظامیان طالبان علیه نیروهای امنیتی افغانستان در استان بادغیس، منجر به خروج نظامیان از مرز افغانستان و ورود آنها به خاک کشور ترکمنستان شد. محمد ناصر نزاری عضو شورای بادغیس از عدم صدور مجوز برای خروج نظامیان از مرزها گفت و اظهار داشت که پس از خروج آنها از مرزها خبری دردست نداریم. گفته می شود که شبه نظامیان طالبان، نظامیان افغانستان را اسیر کرده و تصاویری از آنها را در فضای مجازی منتشر کردند.
 
جمشید شهابی سخنگوی بادغیس از ادامه درگیری ها در منطقه بالامرغاب خبر داده و اظهار داشت : درگیری ها موجب جان باختن 16 نظامی ارتش و زخمی شدن 20 تن شده است. این درحالی است که نیروی هوایی افغانستان با ورود به منطقه جنگی، طالبان را هدف قرار داده و ارتش نیز نیروی تازه نفس زمینی برای پشتیبانی به محل اعزام کرده است. وی همچنین خبر هلاکت 40 تروریست طالبان طی درگیری ها و فرار تعدادی از نیروهای ارتشی را نیز تایید کرده است.
وی افزود : رئیس پلیس و فرمانده ارتش نیز در حال حاضر در منطقه حضور دارند و شخصا عملیات ها را علیه گروه تروریستی فرماندهی می کنند. از طرفی ناصر نزاری نیز از جان باختن 50 تن از نیروهای ارتش افغانستان و ناپدید شدن 100 تن دیگر خبر داد. بسیاری از شهروندان محلی نیز مقابل فرمانداری برخلاف نامناسب بودن وضعیت امنیتی تظاهرات کردند.
وی همچنین از سقوط قریب الوقوع منطقه بالامرغاب به دست طالبان گفت و ابراز داشت که نیروهای امنیتی تنها در اطراف مرکز فرماندهی محدود شده اند.
لازم به ذکر است که گروه تروریستی داعش ، مسئولیت کشته شدن خبرنگار " سلطان محمود " در پی حمله دو موتور سوار در روز جمعه در منطقه خوست را قبول کرده است

ارسال نظر

 
1