خبر فوری

 
حملات خمپاره ای قبایل پاره چمکنی به مناطق شیعه استان کرم
کد خبر :2107722089

15:45 1399/04/12


برچسب ها : پاراچنار, سنی, شیعه, لوئر کرم, مناطق قبایلی,

رهبران قبایل طوری و بنگش و علمای شیعه ضمن محکومیت حملات خمپاره ای قبایل سنی مذهب پاره چمکنی به مناطق شیعه استان کرم و تیراندازی به سوی هیئت صلح، از دولت خواستند تا ضمن ارائه اراضی به مالکان اصلی، منطقه غیر را از استان کرم جدا سازد.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| رهبران قبایل طوری و بنگش و علمای شیعه ضمن محکومیت حملات خمپاره ای قبایل سنی مذهب پاره چمکنی به مناطق شیعه استان کرم و تیراندازی به سوی هیئت صلح، از دولت خواستند تا ضمن ارائه اراضی به مالکان اصلی، منطقه غیر را از استان کرم جدا سازد.

ابراهیم زئی، حجت الاسلام فدا حسین مظاهری سخنران مسجد جامع پاراچنار، عابد حسین الحسینی سناتور اسبق، حاجی سردار حسین و حاجی عابد حسین از رهبران قبایل طوری و بنگش طی سخنرانی در اجتماع اعتراض آمیز در لوئر کرم، گفتند: اگر دولت به حل و فصل اراضی و موارد دیگر از جمله تقسیم مناطق استان کرم توجه کرده بود، امروز مردم با درگیری های خونین مواجه نمی شدند. رهبران ضمن اینکه خواستار حل و فصل کردن تنش های موجود در زمینه اراضی و تقسیم آنها در منطقه بالش خیل و دیگر مناطق استان کرم از طریق سوابق و اسناد موجود و جدایی منطقه غیر از ولسوالی استان کرم از دولت شدند، اظهار داشتند: نه تنها تمامی بودجه های توسعه و دیگر منابع ما به مناطق غیر داده می شود، بلکه قبایل چمکنی ساکن در مناطق غیر با ورود به مناطق استان کرم و شیعه، اموال و اراضی ما را به صورت غیر قانونی اشغال و تصرف می کنند.  و با وجود دستورات قضایی، دولت با سکوت خود تنها نقش تماشاگر را ایفا می کند و از تخریب ساخت و سازهای غیرقانونی قبایل غیر (که از افغانستان وارد این کشور شده و در حال تصرف اموال و اراضی شیعیان پاراچنار هستند.)  چون پاره چمکنی اجتناب می ورزد. رهبران در ادامه سخنرانی های خود همچنین تیراندازی قبایل پاره چمکنی (سنی) علیه هیئت صلح و هدف قرار دادن مناطق شیعه استان کرم توسط خمپاره را نیز محکوم کردند.

ارسال نظر

 
1