خبر فوری

 
 
حمایت پاکستان از گروه های جدایی طلب پنجاب از هندوستان
کد خبر :229983770

15:46 1397/09/29


برچسب ها : پاکستان, هند, هندوستان,

به گفته آماریندر، ظاهرا جنبش عدالت خواهی سینگ در حال کمک خواهی از ارتش پاکستان به منظور آزاد سازی پنجاب هند از این کشور است.


 

به گفته آماریندر، ظاهرا جنبش عدالت خواهی سینگ در حال کمک خواهی از ارتش پاکستان به منظور آزاد سازی پنجاب هند از این کشور است.  به گفته وزیر ارشد پنجاب هندوستان آرمانیدر سینگ، طبق اظهارات گروه حمایت کننده از خالیستان، آنها در حال تلاش برای جداسازی پنجاب هندوستان از این کشور هستند و به این منظور نیز از قدرت هایی کمک می‌گیرند. این در حالی است که از قرائن این امر واضح می شود که احتمالا آنها از ارتش پاکستان و سازمان اطلاعاتی آن ISI کمک هایی را نیز به این منظور دریافت می کنند.

آماریندر این سخنان را پس از شیوع خبری با این موضوع که، گروهی به نام جنبش عدالت خواهی سینگ SJF که در آمریکا مستقر هستند طی دیداری با مقامات پاکستانی از آنها د ر رابطه با جدایی پنجاب از هندوستان در رفراندوم سال 1399 خواستار کمک شدند، اظهار داشته است. وزیر ارشد پنجاب با اشاره به وکیل SJF گورپاتواند سینگ پنون گفته است که اکنون گربه از کیف خود خارج شده است، و این نشان دهنده ی روابط عمیق آنها با پاکستان است.

وزیر ارشد پنجاب هندوستان همچنین در ادامه گفته است که این فتنه ای از سوی پاکستان علیه هندوستان است، که آن خواستار بروز و آغاز فعالیت های تروریستی در پنجاب هندوستان است. وی در ادامه گفت : ارتش هند و پنجاب به طور کامل آماده مبارزه و مقابله با هرگونه فتنه ای از سوی پاکستان در پنجاب هستند.

وزیر ارشد پنجاب هندوستان ادامه داد و گفت : پنجاب هندوستان در حال حاضر بسیار امن تر و بهتر از دهه های 80 و 90 میلادی است، اما پنجاب پاکستان هم اکنون نیز پایگاه تروریست ها است. اگر پاکستان افراد تروریست و یا افراطی علیه هند را جای دهد و یا آنها را کمک کند، حتما پاسخ کوبنده ای به آن خواهیم داد.

ارتش پاکستان باید به شکست های خود اعتراف کند، هر زمانی که پاکستان خواسته است در هندوستان ناامنی ایجاد بکند همچون سال های 1344، 1350 و در کرگیل با شکست های سنگینی مواجه شده است. پاکستان باید شکست های خود را به یاد داشته باشد .

وزیر ارشد پنجاب هندوستان آرمانیدر همچنین اذعان داشت که باز کردن مرز کرتاپور و پروژه راهداری کرتاپور کریندر توسط عمران خان و دولت فعلی پاکستان تنها برای نشان دادن خود به عنوان کشوری صلح دوست بوده است، اگر پاکستان در حقیقت حامی امنیت و قائل به مذاکرات و دوستی است باید بیانیه اخیر SFJ را رد و محکوم کند.

ارسال نظر

 
1