خبر فوری

 
 
حمایت مجلس سنای آمریکا از پایان دادن به کمک های آمریکا به عربستان سعودی در جنگ یمن
کد خبر :1033257893

14:04 1397/09/08


برچسب ها : آمریکا, ایران, جنایت جنگی, جنگ, عربستان سعودی, یمن,

واشنگتن : سناتورهای ایالات متحده از ارائه قرارداد در مجلس سنای آمریکا به منظور پایان دادن به کمک های آمریکا به عربستان سعودی در جنگ یمن حمایت کردند.



واشنگتن : سناتورهای ایالات متحده از ارائه قرارداد در مجلس سنای آمریکا به منظور پایان دادن به کمک های آمریکا به عربستان سعودی در جنگ یمن حمایت کردند.

در مجلس سنای آمریکا به منظور پایان دادن به کمک های مالی به عربستان سعودی در جنگ علیه یمن پس از گفتو گو در رابطه با ارائه قرار دادی در این رابطه، رای گیری نیز شد. 63 رای موافق و 37 رای مخالف بحث پیش آمده بود.

اکنون امکان ارائه دادن قرار دادی در این رابطه به مجلس سنای آمریکا است. از طرفی رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است که اگر قرار داد پایان دادن به کمک های آمریکا به عربستان سعودی در جنگ علیه یمن حتمی شود، وی آن را وتو خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا با اعتراض به این اقدام مجلس سنا گفت : اکنون زمان مناسبی برای ارائه و یا تصویب چنین قراردادی نیست. زیرا با اقدام به این عمل، تلاش های ما در منطقه منوط به امنیت متاثر واقع خواهند شد، این درحالی است که این امر موجب افزایش اعتماد به نفس و روحیه حوثی های سرکش و ایرانیان خواهد شد.

گفتنی است پس از قتل جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ،علاوه بر آمریکا در دیگر کشورهای جهان نیز مخالفت علیه ولیعهد عربستان سعودی محمد بن سلمان افزایش یافته است. از طرفی فشارها برای دست برداری آمریکا از حمایت غیر قانونی خود از محمد بن سلمان در حال افزایش است.

از طرفی دولت ترامپ نیز با انکار از دست برداری خود از حمایت محمد بن سلمان گفته است که نمی توان محمد بن سلمان را عامل اصلی قتل جمال خاشقچی دانست.

ارسال نظر

 
1