خبر فوری

 
 
حضور یک هفته ای ولیعهد اماراتی در پاکستان
کد خبر :1887979067

14:48 1397/10/17


برچسب ها : امارات متحده عربی, پاکستان, ولیعهد امارات متحده عربی,

ولیعهد امارات متحده عربی به همراه خانواده خود در تاریخ 11 دی 1397 وارد پاکستان شده بود.


 

به گزارش راز نيوز به نقل از ایکسپریس، ولیعهد امارات متحده عربی به همراه خانواده خود در تاریخ 11 دی 1397 وارد پاکستان شده بود. هواپیمای وی در تاریخ مذکوره در فرودگاه الحبیب نزدیکی منطقه چانجنا چولستان فرود آمد، قبل از رسیدن شخص ولیعهد به همراه خانواده خود 3 هواپیما که شامل : مواد خوراکی، نیروهای امنیتی، ماشین ها، عقاب و برخی از افراد خانواده وی بودند به محل استقرار تعیین شده رسیده بودند و پس از آن ، خود ولیعهد به همراه همسرش به چولستان رسید. پس از ورود وی به صحرای چولستان، تمام صحرا تحت تدابیر شدید امنیتی بود.

براساس گزارش برخی منابع خبری، حصار امنیتی ولیعهد، شامل 3 خط حفاظتی بوده است، خط حفاظتی نخست شامل نیروهای امنیتی شخصی وی، خط دوم نیروهای ارتش اطلاعات پاکستان و در خط سوم نیروهای پلیس پاکستان حضور داشتند. گفتنی است که ساکنین چولستان نیز خبر داشتند که یکی از شاهزاده ها به منطقه آمده است.
روز گذشته قبل از دیدار ولیعهد با عمران خان تمامی خانواده و خدمتکاران وی به امارات بازگشته بودند، شخص ولیعهد نیز پس از دیدار با نخست وزیر پاکستان عمران خان به امارات بازگشت.



تویت وزیر رسانه پاکستان : ولیعهد اماراتی به مدت 3 روز در پاکستان حضور داشت


وزیر فعلی رسانه پاکستان در پیام تویتر خود با تکذیب خبری مبنی بر اینکه ولیعهد پس از حضور 2 ساعته خود به کشورش بازگشت، نوشت : ولیعهد طی 3 روز گذشته در پاکستان حضور داشته است.

وی با ابراز طعنه هایی نسبت به افرادی که خبر حضور 2 ساعته ولیعهد در پاکستان را منتشر کرده بودند گفت : افرادی که تاکنون از دفتر کاری خود خارج نشده اند نیز در سیاست نظر می دهند، وی افزود، ولیعهد طی 3 روز گذشته در پاکستان بوده و از قبل نیز تمامی تدابیر اندیشیده شده بود.

 

 

بیابان چولستان (به زبان اردو: صحرای چولستان یا روهی) مرزی نزدیک به ۳۰ کیلومتر از بهاولپور پنجاب پاکستان را می‌پوشاند و در مجموع مساحت آن ۲۶۳۰۰ کیلومتر مربع است. این بیابان، بیابان تار را که ایالت سند را پوشانده است به هند پیوند می‌دهد.

عبارت چولستان از واژهٔ ترکی چول به معنی بیابان گرفته شده است. مردمان این بیابان در جستجوی آب برای دام هایشان از جایی به جای دیگر کوچ می‌کنند. در این منطقه نشانه‌هایی از تمدن دره سند یافت شده است.

ارسال نظر

 
1