خبر فوری

 
 
حضور وزیر امور خارجه پاکستان در نشست وزرای امور خارجه جوان
کد خبر :155432759

12:41 1401/06/30


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, پاکستان و آمریکا, پاکستان و سازمان ملل متحد, مقامات عالی, نشست وزرای امور خارجه جوان, وزرای امور خارجه, وزیر امور خارجه پاکستان,

نشست وزرای امور خارجه جوان در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به میزبانی بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان برگزار شد.


نیویورک: به گارش راز نیوز | نشست وزرای امور خارجه جوان در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به میزبانی بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان برگزار شد.

وزرای امور خارجه کانادا، جمهوری چک، مجارستان، ایسلند، لیتوانی، لیختن اشتاین، پاناما، قطر و صربستان در نشست وزرای امور خارجه جوان حضور داشتند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این نشست چالش های کنونی و چالش های آینده بشریت را برجسته کرد. وی طی این دیدار به منظور تشکیل یک نظام بین المللی ضمانت کننده امنیت، صلح و هماهنگی بین کشورهای جهان یک طرح کلی دستور کار شش ماده ای را مطرح کرد.

طرح مذکور چالش هایی از جمله تغییرات آب و هوایی، پیشرفت های فنی و علمی، مشاغل سازگار با محیط زیست، زنجیره های تامین مدرن، اقتصاد جهانی آسیب دیده از بحران ها و شرایط اضطراری، همزیستی مسالمت آمیز، حل درگیری ها، رقابت استراتژیک، اپیدمی های احتمالی آینده و نیاز به همکاری های چندجانبه قوی را در بر می گیرد.

فرستاده ویژه معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور جوانان نیز در این نشست حضور داشت و در آن سخنان معاون دبیر کل سازمان ملل متحد را در مورد مشارکت فعال جوانان در فرآیند شکل دادن به آینده خود، مطرح کرد.

وزرای امور خارجه کشورهای مذکور که در این نشست حضور داشتند با استقبال از این اقدام وزیر امور خارجه پاکستان، مسائلی را که از نظر آنان برای کشورهای مختلف جهان دارای اهمیت است، مطرح کردند

آن ها طی این نشست به چالش هایی از جمله کاهش اعتماد متقابل بین کشورهای جهان در بخش های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، حقوق بشر و محیط زیست، روابط انسانی، مشکلات پیش روی جوانان و کاهش همکاری های بین المللی اشاره کردند. همه ی مقامات حاضر در این نشست، تشکیل نشست وزرای امور خارجه جوان را حرکت درخشانی دانستند که باید از آن استقبال شود.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین نکات مهم بیان شده در این نشست را که به تدوین "قرارداد آینده" پیشنهاد شده توسط معاون دبیرکل سازمان ملل متحد کمک می کند، یادداشت کرد. خلاصه این نشست نیز برای تمام مقامات حاضر در این نشست ارسال شد و در آینده در اختیار مقامات کشورهای عضو سازمان ملل متحد و ذینفعان قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

 
1