خبر فوری

 
 
حضور عمران خان نخست وزیر پاکستان در کشمیر آزاد همزمان با سالروز آزادی پاکستان
کد خبر :1464053977

15:37 1398/05/23


برچسب ها : پاکستان, عمران خان, نخست وزیر, کشمیر آزاد,

عمران خان نخست وزیر پاکستان به منظور هم‌نوا و همصدا شدن با مردم کشمیر، امروز مصادف با روز آزادی پاکستان (14 اوت) در کشمیر آزاد حضور یافته و با مقامات آن دیدار کرد.


مظفرآباد: به گزارش راز نیوز، عمران خان نخست وزیر پاکستان به منظور هم‌نوا و همصدا شدن با مردم کشمیر، امروز مصادف با روز آزادی پاکستان (14 اوت) در کشمیر آزاد حضور یافته و با مقامات آن دیدار کرد.
در بدو ورود عمران خان به مظفر آباد پایتخت کشمیر آزاد، مورد استقبال گرم توسط نخست وزیر و رئیس جمهور کشمیر آزاد و رژه افتخاری قرار گرفت. طبق برنامه سفری، نخست وزیر پاکستان امروز در مجلس قانونگذاری کشمیر سخنرانی خواهد داشت.
ناگفته نماند اسد قیصر سخنگوی مجلس ملی پاکستان ، صادق سنجرانی رئیس مجلس سنا، محمود خان وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا نیز برای همصدا شدن با کشمیر، عازم مظفر آباد شده اند.

نخست وزیر کشمیر آزاد: کشمیر درحال مبارزه برای بقای پاکستان است

راجا فاروق حیدر فاروق نخست وزیر کشمیر آزاد طی سخنرانی در مجلس قانونگذاری کشمیر با عرض تشکر از نخست وزیر پاکستان برای حضور در کشمیر، ابراز داشت که مردم کشمیر، درحال مبارزه برای بقای پاکستان هستند.

نخست وزیر کشمیر در ادامه بیانات خود تصریح کرد که سفر کشمیر از 72 سال قبل نه، بلکه از 500 سال قبل بوده است، اما فرهنگ آن همچنان پا برجاست. در دوران تقسیم بندی هند نیز صد ها هزار تن از مردم کشمیر جان خود را از دست دادند. وضعيت همسران بیش از 10 هزار زن کشمیری به دلیل عدم اطلاع از زنده یا مرده بودن آنان، نامشخص است. دختران کشمیری را مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌دهند، جوانان کشمیری به دلیل شلیک مستقیم ارتش هند بوسیله تفنگ های ساچمه ای، در حال از دست دادن نور بینایی هستند.
راجا فاروق در اشاره ای کوتاه به سخنان وزیر هند با این مضمون که اکنون می‌توانیم از دختران کشمیری به عنوان کنیز هایی زیبا استفاده کنیم، از به جوش آمدن خون خود گفت و از پاکستان خواست تا این جنایات را نیز به گوش جهانیان برساند. نگاه و امید مردم کشمیر به پاکستان است و آنها اميدوارند که پاکستان از آنان حمایت خواهد نمود.

رهبر اپوزیسیون: مردم کشمیر مصمم به ماندن در کنار پاکستان هستند

چودری‌ یاسین رهبر اپوزیسیون در مجلس و رهبر حزب پیپلزپارتی پاکستان در ابتدای سخنان خود با تشکر از شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان، بلاول بوتو رئیس حزب پیپلزپارتی و اقبال ظفر جگرا رهبر حزب مسلم لیگ (ن) بابت حضور در مظفرآباد در روز عید قربان، از مصمم بودن مردم کشمیر برای ایستادگی در کنار پاکستان خبر داد و افزود: خواهش مردم کشمیر هنگام شهادت آن است که پرچم پاکستان بر روی آنان قرار داده شود. مطرح کردن مسئله‌ کشمیر در تمامی سطوح توسط پاکستان امری ضروری بوده و باید هیئت های اعضای مجلس ملی پاکستان را برای مطرح کردن این موضوع به تمامی نقاط جهان فرستاد.
وی همچنین از عمران خان نخست وزیر پاکستان خواست تا اعضای مجلس قانونگذاری کشمیر و کلیه احزب کنفرانس حریت را نیز شامل هیئت اعزامی کند.

ارسال نظر

 
1