خبر فوری

 
 
حسین حقانی وزیر سابق پاکستان در آمریکا : پاکستان سیاست خود درمورد تروریسم را تغییر نخواهد داد
کد خبر :883183498

15:43 1397/07/04


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, تروریست, تروریسم, طالبان,

آمریکا بدون دخالت دادن پاکستان، خود باید مستقلا با طالبان افغانستان مذاکره کند.


حسین حقانی : پاکستان موضع خود را درمورد تروریسم تغییر نخواهد داد.
حسین حقانی وزیر سابق پاکستان در آمریکا گفت : نگاه پاکستان و آمریکا به اصطلاح تروریسم، دو نگاه متفاوت است. وی افزود، منافع حکومت پاکستان در افغانستان و منافع آمریکا در این کشور، جدای از هم هستند. به همین دلیل است که پاکستان به گفته های آمریکا در مورد تروریسم، عمل نخواهد کرد.
حقانی در ادامه افزود، تلاش آمریکا طی 30 سال گذشته بر این بوده است تا دید و نگاه خود را به پاکستان بفهماند تا پاکستان نیز همان طور که آمریکا می خواهد، مسائل را ببیند؛ اما تاکنون چنین نشده است. ترامپ نیز با درنظر گرفتن این موارد طی سخنرانی گفته بود، پاکستان با دروغگویی های خود تا کنون 33 بیلیون دلار از ما دریافت کرده است.
حقانی در بیانیه خود با اشاره به این موارد گفته است که، آمریکا آماده ی کاهش همکاری پاکستان با کشورش، باشد. وی اظهار داشت که کاهش همکاری پاکستان با آمریکا را می توان در این مورد مشاهده کرد که دادگاه عالی پاکستان یک هفته پس از سفر مایک پومپیو به پاکستان، تحریم ها و محدودیت های گروه جماعت الدعوی و انجمن فلاح انسانی را برداشت. این دو از انجمن های شخصی به نام حافظ سعید هستند.
وی باتاکید بر این امر گفت : مقامات آمریکا باید بدانند که پاکستان از دیپلماسی و منافع ملی کشورش عقب نشینی نخواهد کرد.

لازم به ذکر است که دیدگاه و نظریات هردو کشور، آمریکا و پاکستان درمورد جنگ 1988 که در افغانستان عليه روسیه شروع شده بود، متغیر از یکدیگر بوده است. اکنون نیز، امکان ندارد پاکستان و طالبان از مواضع خود در افغانستان عقب نشینی کنند، درحالی‌که آنان به خوبی می‌دانند که به هرنحوی آمریکا در حال خارج کردن نظامیان خود از افغانستان است.
به گفته حقانی، آمریکا بدون دخالت دادن پاکستان، خود باید مستقلا با طالبان افغانستان مذاکره کند.

ارسال نظر

 
1