خبر فوری

 
 
حزب ملی دموکرات: اقدامات جنایت کارانه ارتش و گروه های تحت حمایت آن علیه شهروندان بلوچ افزایش یافته است
کد خبر :376880046

13:13 1399/01/26


برچسب ها : ارتش پاکستان, بلوچستان, ربودن زنان و کودکان بلوچ, زنان بلوچ, سازمان اطلاعات پاکستان, شهروندان بلوچ, گروه مرگ, نیروهای امنیتی پاکستان,

سخنگوی حزب ملی دموکرات با اشاره به اقدامات اخیر نیروهای امنیتی ارتش پاکستان و گروه های تحت حمایت آن موسوم به گروه مرگ اظهار داشت: اقدامات سرکوبگرانه علیه شهروندان بلوچ روز به روز در حال افزایش است و این اقدامات یا به صورت مستقیم توسط ارتش پاکستان صورت می گیرد و یا توسط گروه های تحت حمایت آن.


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز| سخنگوی حزب ملی دموکرات با اشاره به اقدامات اخیر نیروهای امنیتی ارتش پاکستان و گروه های تحت حمایت آن موسوم به گروه مرگ اظهار داشت: اقدامات سرکوبگرانه علیه شهروندان بلوچ روز به روز در حال افزایش است و این اقدامات یا به صورت مستقیم توسط ارتش پاکستان صورت می گیرد و یا توسط گروه های تحت حمایت آن.

وی افزود: اخیرا اعضای گروه موسوم به گروه مرگ که از حمایت همه جانبه ارتش پاکستان برخوردار هستند یک شهروند بلوچ به نام حاجی احمد و پسر و دخترش را با شلیک گلوله زخمی کردند و همچنین نیروهای امنیتی ارتش نیز با فراخواندن مراد جان فرزند کریم داد وی را تحت شکنجه و اذیت و آزار قرار دادند که در اثر آن این جوان 18 ساله جان خود را از دست داد.

چندی پیش نیز نیروهای امنیتی ارتش پاکستان طی عملیاتی با یورش به منزل یک زن بلوچ به نام رضیه همسر سخی داد، وی را بازداشت و با خود به اردوگاه ارتش منتقل نمودند و تمامی اشیای قیمتی را نیز به یغما بردند، نیروهای امنیتی پس از اذیت و آزار این زن بلوچ وی را در منطقه ای دور افتاده رها کردند.

همچنین افراد مسلح تحت حمایت ارتش پاکستان نیز با یورش به محفل عروسی یک شهروند بلوچ در منطقه راغه شنگر استان واشک، عروس این محفل را با خود به همراه بردند به صورتی که تاکنون هیچ اطلاعی از وی در دست نیست، همچنین ماه گذشته میلادی نیز یک زن بلوچ از منطقه مشکه ربوده شد، اعضای خانواده این زن بلوچ با تایید این خبر اعلام نمودند که گروه های تحت حمایت ارتش پاکستان دختر این خانواده را ربوده اند و احتمالا قصد دارند وی را وادار به ازدواج با یکی از اعضای گروه خود نمایند.

سخنگوی حزب ملی دموکرات خاطرنشان کرد: موارد مشابه بسیاری همچون این اتفاقات در نقاط مختلف بلوچستان رخ داده و یا در حال رخ دادن است، اما انجمن های مدافع حقوق بشر هیچگاه این اتفاقات را مقابل انظار عمومی گزارش نخواهند کرد زیرا این اقدام یک عمل مجرمانه شناخته می شود.

وی ادامه داد: انجمن های فعال در زمینه حقوق بشر در ایالت بلوچستان از طریق تماس های تلفنی همواره مورد تهدید قرار گرفته اند و به آنان اعلام شده است در صورت گزارش اقدامات ضد حقوق بشر خود این افراد نیز بازداشت و ناپدید خواهند شد.

وی تصریح کرد: ریشه اصلی تمامی این اقدامات به یک سازمان بر میگردد و ما معتقدیم سازمان ملل متحد باید با تشکیل کمیته حقیقت یاب، تمامی اطلاعات مربوط به اقدامات ضد انسانی علیه شهروندان بلوچ را گردآوری و گزارش آن را در اجلاس عمومی این سازمان ارائه نماید تا بتوانیم اقداماتی از این قبیل را متوقف نماییم.

ارسال نظر

 
1