خبر فوری

 
حزب تحریک انصاف پاکستان،فاتح ایالت پنجاب
کد خبر :931350404

18:45 1397/05/28


برچسب ها : پنجاب, حزب تحریک انصاف, حزب مسلم لیگ نون, عمران خان,

عثمان خان بزدار به عنوان وزیر ارشد دولت محلی ایالت پنجاب پاکستان برگزیده شد.عثمان خان بزدار به عنوان وزیر ارشد دولت محلی ایالت پنجاب پاکستان برگزیده شد.


لاهور:نامزد منتخب حزب تحریک انصاف پاکستان،عثمان خان بزدار به عنوان وزیر ارشد دولت محلی ایالت پنجاب پاکستان برگزیده شد.

در جلسه علنی مجلس ولایتی پنجاب که به ریاست چودری پرویز الهی برگزار گردید،نامزد حزب تحریک انصاف پاکستان با شکست رقیب خود شهباز شریف نامزد حزب مسلم لیگ ن و وزیر ارشد سابق دولت محلی پنجاب با کسب 186 رای موافق به عنوان وزیر ارشد دولت محلی اننتخاب گردید.

در حین این جلسه علنی،افراد اپوزیسیون حاضر در جلسه اقدام به دادن شعارهای مختلف و ایجاد حاشیه در صحن مجلس محلی شدند.آنها با حضور در کنار صندلی ریاست مجلس با شعارهای خود میگفتند که این انتخابات نیست بلکه انتسابات هست.حزب مردم پاکستان نیز به نشانه اعتراض به هیچ یک از نامزدهای کرسی وزارت ارشد دولت محلی رای نداد.پس از اتمام رای گیری، رئیس مجلس اهانت های صورت گرفته علیه پیامبر اسلام(ص) در هلند را محکوم کرد.

وزیر ارشد منتخب پس از این رای گیری به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت که تاکنون منزل بنده در یکی از مناطق فقیر نشین قرار دارد که حتی از ساده ترین امکانات نظیر برق بی بهره است.وی افزود که پیرو تعالیم قائد اعظم پاکستان تمامی مشکلات را حل خواهیم کرد و تمامی ادارات و دفاتر تحت نظر دولت را از ویروس رشوه پاک و آنها را محکم و جدی در انجام امور خواهیم نمود و همچون ایالت خیبرپختونخواه در پلیس تغییراتی را اعمال خواهیم کرد.

وی همچنین به این نکته نیز اشاره کرد که از راهنمائی های مثبت اپوزیسیون استفاده خواهیم کرد و طبق دستورالعمل های عمران خان فقر و عقب ماندگی را خاتمه می بخشیم.

پس از آن شهباز شریف نیز برای سخنرانی به روی جایگاه آمد و گفت که جهت تحقیقات و بررسی تقلب های صورت گرفته،یک کمیته تحقیقاتی تشکیل گردد.وی گفت که این یک شبیخون به جمهوریت میباشد.

وی همچنین اظهار داشت که در گذشته از همه کوتاهی هایی سر زده،اما اکنون  نباید اشتباهی رخ دهد و ما از حق قانونی خود برای اعتراض استفاده خواهیم کرد.

روز گذشته این خبر نیز نقل محافل شد که عثمان خان بزدار در سال 1998 در پرونده قتل 6 نفر مجرم شناخته شده و شکایاتی علیه وی و همدستانش وجود دارد.که وی با پرداخت دیه رضایت طرف مقابل را بدست آورد.

پس از انتقادات مطرح شده علیه عثمان خان،نخست وزیر پاکستان آقای عمران خان در یک توئیت حمایت خود را از عثمان خان اعلام کرد و وی را فردی باوقار و مطابق با ایده آل خود خواند.

ارسال نظر

 
1