خبر فوری

 
 
حامد میر: پس از اعلام پایان اتحاد از سوی حزب ملی بلوچ، دولت عملا به پایان رسیده است
کد خبر :1449375528

12:59 1399/03/29


برچسب ها : BNP, حزب ملی بلوچستان, عمران خان,

حامد میر تحلیل گر و روزنامه نگر ارشد پاکستانی طی تحلیل جدایی حزب ملی بلوچ از دولت فدرال و پایان دادن به اتحاد با دولت، گفت: پس از اعلام اتمام اتحاد از سوی مینگل حزب ملی بلوچ با دولت فدرال، این دولت عملا به پایان رسیده است .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| حامد میر تحلیل گر و روزنامه نگر ارشد پاکستانی طی تحلیل جدایی حزب ملی بلوچ از دولت فدرال و پایان دادن به اتحاد با دولت، گفت: پس از اعلام اتمام اتحاد از سوی مینگل حزب ملی بلوچ با دولت فدرال، این دولت عملا به پایان رسیده است و عمران خان درحال حاضر بطور فوری باید رای اعتماد از مجلس دریافت کند، زیرا پس از رای اختر مینگل رهبر حزب ملی بلوچ، عمران خان موفق شد تا نخست وزیر این کشور شود. وی افزود: همچنین یکی از نمایندگان آزاد بلوچ نیز از این دولت به شدت عصبانی است که ممکن است عمران خان از این جهت نیز دچار مشکلاتی شود.

لازم به ذکر است اختر مینگل رهبر حزب ملی بلوچ روز گذشته طی سخنرانی در صحن علنی مجلس پایان اتحاد این حزب با دولت فدرال را اعلام کرده و علت آن را عدم پایبندی دولت به توافق صورت گرفته میان دوطرف در زمینه های مختلف من جمله رسیدگی به پرونده های افراد ربوده شده بلوچ عنوان کرد و افزود: چند روز گذشته یکی از خواهر های فرد ربوده شده بلوچ به علت فشار های روانی، مجبور به خودکشی شد، حال ما باید علیه چه کسی یا نهادی شکایت درج کنیم؟ ما آماده ایم تا بیش از این نیز نسبت به این توافقنامه صبر کنیم، اما دولت با گذشت مدت زمان، تاکنون هیچ واکنش عملی نسبت به این موضوع نشان نداده است.

 

از طرفی منابع پاکستان، امروز از دیدار هیئتی از سوی دولت فدرال برای رفع کدورت ها با اختر مینگل خبر میدهند که این هیئت متشکل از شاه محمود قریشی، پرویز ختک و اسد عمر خواهد بود.

ارسال نظر

 
1