خبر فوری

 
 
جنبش ملی متحد 27 مارس را به عنوان روز سیاه و برای ابراز همدردی با قوم بلوچ اعلام کرد
کد خبر :782976177

20:36 1398/01/06


برچسب ها : MQM, ارتش, بلوچستان, جنبش ملی متحد,

رهبر جنبش ملی متحد MQM " الطاف حسین " در بیانیه ای از طرفداران خود خواستار برپایی تاریخ 27 مارس به عنوان روز سیاه برای ابراز همدردی با قوم بلوچ شد.


به گزارش راز نیوز، رهبر جنبش ملی متحد MQM " الطاف حسین " در بیانیه ای از طرفداران خود خواستار برپایی تاریخ 27 مارس به عنوان روز سیاه برای ابراز همدردی با قوم بلوچ شد. وی در بیانیه خود گفت : از قوم مهاجر خواهان ایستادگی در کنار رهبران آزادی خواه و غیور بلوچ برای ایجاد اتحاد و ابراز همدردی با قوم بلوچ هستم.
رهبر جنبش ملی متحد با اشاره به حمله ارتش پاکستان به بلوچستان آزاد در تاریخ 27 مارس 1948 میلادی، گفت : ارتش با حمله به بلوچستان آزاد و اشغال آن، بلوچستان را تحت حاکمیت خود درآورد. ارتش پاکستان با این حمله، نه تنها بلوچستان را تحت اشغال خود درآورد، بلکه منابع طبیعی این سرزمین اعم از : گاز، طلا و دیگر منابع را نیز غارت کرده است.

وی خطاب به اعضای جنبش از همدردی و حمایت دائمی از بلوچستان در همه عرصه ها خبر داد و افزود : الطاف حسین تا زمان دستیابی قوم بلوچ به آزادی در کنار آن ایستاده است، برایشان صدا سر خواهد داد و آماده دادن هرگونه قربانی در این راستا است.
قوم مهاجر روز چهارشنبه مصادف با 27 مارس، باید با اجتماعات کوچک در سرتاسر کشور در رابطه با این اقدام ظالمانه بحث کنند.

ارسال نظر

 
1