خبر فوری

 
 
جنبش ملی بلوچ: نیروهای امنیتی پاکستان در عملیاتی خودساخته 5 تن از افراد ربوده شده بلوچ را به قتل رساندند
کد خبر :239255533

13:06 1399/05/11


برچسب ها : BNM, ارتش پاکستان, جنبش ملی بلوچ, راجن پور, سازمان مبارزه با تروریسم, نیروهای امنیتی پاکستان,

جنبش ملی بلوچ(BNM) با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم نمودن اقدام نیروهای امنیتی در قتل افراد ربوده شده بلوچ در راجن پور آن را عملیاتی خودساخته و دروغین برای قتل شهروندان بلوچ عنوان نمود.


 

بلوچستان/پنجاب: به گزارش راز نیوز| جنبش ملی بلوچ(BNM) با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم نمودن اقدام نیروهای امنیتی در قتل افراد ربوده شده بلوچ در راجن پور آن را عملیاتی خودساخته و دروغین برای قتل شهروندان بلوچ عنوان نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سخنگوی جنبش ملی بلوچ(BNM) در این بیانیه ابراز داشت: افرادی که در عملیات دروغین در شهر راجن پور ایالت پنجاب به دست ماموران امنیتی پاکستان به قتل رسیدند توسط سرویس های اطلاعاتی پاکستان از نقاط مختلف کشور بازداشت و ناپدید شده بودند، این افراد در بند سرویس های اطلاعاتی پاکستان حضور داشتند و امروز در عملیاتی دروغین به قتل رسیدند.

وی در شرح اسامی و اطلاعات این افراد افزود: دوست محمد بگتی یکی از مقتولین این حادثه 8 ماه قبل به دست سرویس های اطلاعاتی پاکستان از شهر کراچی ربوده شده بود، همچنین غلام حسین بگتی نیز 5 ماه قبل از شهر کندکوت، استاد علی بگتی نیز 15 آبان ماه 98 از شهر راجن پور، رمضان بگتی یک سال قبل از منطقه پت فیدر استان دیره بگتی و عطا محمد بگتی نیز یک سال قبل از شهر باولپور ایالت پنجاب توسط ماموران سرویس های اطلاعاتی پاکستان بازداشت و ناپدید شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های حکومتی پاکستان به صورت واضح و گسترده در حال ارتکاب جنایت در نسل کشی شهروندان بلوچ و دیگر جنایات جنگی است، اما نهادهای بین المللی از قدرت گویایی در این باره محروم شده اند و قدرت های جهانی به علت منافع خود در منطقه، وظایف خود در جهت حفاظت از ارزش های انسانی غافل شده اند، مردم بلوچ هر روزه به قتل می رسند، مال و اموال مردم بلوچ نیز به غارت برده می شود و هزاران تن از شهروندان بلوچ در بند نهادهای اطلاعاتی پاکستان تحت سخت ترین شکنجه و اذیت و آزار قرار دارند و مردم بلوچ در حال مشاهده هولوکاست در سرزمین خود هستند.

سخنگوی جنبش ملی بلوچ(BNM) تصریح کرد: قوم بلوچ در حال نبرد برای دستیابی به آزادی است و بلوچ نخستین قومی نیست که برای حق آزادی خود می جنگد بلکه تاریخ مملو از اقوامی است که برای دستیابی به آزادی به جنگ و نبرد پرداختند، اما به نادر به نمونه هایی برخورد خواهیم نمود که هزاران تن از مردمان آن قوم بازداشت و ناپدید شوند، سکوت دنیای متمدن به افزایش نسل کشی ما منجر شده است.

وی از نهادها و سازمان های مدافع حقوق بشر خواستار پیگیری جنایات جنگی پاکستان در منطقه بلوچستان شد و گفت: از جمله مهمترین مقاصد و اهداف تکشیل نهادهای بین المللی حفاظت از ارزش های انسانی و حقوق بشر است.

بخوانید: نیروهای امنیتی طرح تروریستی در جنوب پنجاب را ناکام گذاشتند

ارسال نظر

 
1