خبر فوری

 
جنبش آزاد بلوچستان: گروه ویژه اقدام مالی باید پاکستان را به جرم گسترش تروریسم در لیست سیاه قرار دهد
کد خبر :1132444411

20:24 1399/07/01


برچسب ها : FBA, ارتش پاکستان, بلوچستان, تروریست, تروریسم, جنبش آزاد بلوچ, هیئت حاکمه پاکستان,

غمشاد بلوچ سخنگوی جنبش آزاد بلوچستان FBA با بیان این موضوع که پاکستان هم اکنون نیز از تروریست ها به شدت حمایت می کند، گفت که گروه ویژه اقدام مالی باید پاکستان را در فهرست سیاه قرار دهد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| غمشاد بلوچ سخنگوی جنبش آزاد بلوچستان FBA با بیان این موضوع که پاکستان هم اکنون نیز از تروریست ها در ایالات سند، بلوچستان اشغالی و خیبر پختون خوا به شدت حمایت می کند، گفت: عناصر تروریستی سپاه صحابه به دستور ارتش پاکستان مورخ 13 سپتامبر به کمپ تظاهرات مسالمت آمیز " افراد ربوده شده سند و بلوچستان" درحالی حمله کردند که به جدید ترین سلاح ها مسلح بودند و این حمله موجب زخمی شدن تعدادی از زنان و مردان شد. ویدئو های منتشر شده از این حمله در شبکه های اجتماعی به وضوح نشان می دهد که چگونه اعضای مسلح جناح تروریستی جماعت اسلامی "سپاه صحابه" به معترضین سکولار که برای آزادی عزیزان ربوده شده شان صدا سر می دهند، حمله می کنند.

وی افزود: هشت روز قبل، جماعت اسلامی که هویت مادر گروه های تروریستی بین المللی را دارد، با راه اندازی راهپیمایی در کراچی، شعار های تفرقه گرایانه سر دادند. این دلیل واضحی است بر این موضوع که هیئت حاکمه همچنان از سیاست حمایت از تروریسم به منظور کنترل تمامی ایالات توسط ایالت پنجاب و قدم برداشتن به نفع آن دست برنداشته است.

سخنگو در ادامه از اف ای تی اف مستقر در شهر پاریس فرانسه خواست تا آخرین موج افراط گرایی و تروریسم علیه سکولار بلوچ، سندی و پشتون در پاکستان را بررسی کند. وی خاطر نشان کرد که با در نظر گرفتن گذشته، در می یابیم که پاکستان هیچگاه پایبند به سیاست و تهدیدات گروه ویژه اقدام مالی نخواهد بود، بنابراین اف ای تی اف موظف است هرچه سریعتر پاکستان را در فهرست سیاه قرار دهد، زیرا پاکستان برای دستیابی به منافع خود در منطقه، تروریسم را به استراتژی خود تبدیل کرده است. این دولت تروریست، از هیچ تلاشی برای هدف قرار دادن مردم بلوچستان، سند و خیبر پختون خوا دریغ نورزیده و علاوه بر کمک کردن به تمامی کشور های سرکش در جهان چون ایران، کره شمالی و لیبی  برای دستیابی به سلاح های خطرناک هسته ای، دیگر سلاح ها را نیز عرضه داشته است؛ به همین دلیل امروز این کشور های سرکش به خطر بزرگی برای صلح و ثبات جهانی تبدیل شده اند.

غمشاد بلوج اظهار داشت: نیروی شبه نظامی پاکستان موسوم به سپاه مرزی FC شهر برامچه از مناطق مرز مشترک با افغانستان را به مرکز خرید و فروش تریاک تبدیل کرده است، از جاییکه مواد مخدر به کل دنیا من جمله به آفریقا، اروپا و آمریکا صادر می شود. سازمان اطلاعاتی پاکستان ISI میلیارد ها روپیه از قاچاق مواد مخدر به دست آورده است، فاجعه این است که پاکستان درآمد نامشروع خود را به نام حواله از کشور های حوزه خلیج فارس، اروپای شرقی و ایالات متحده آمریکا به روشی توجیه می کند که به این ترتیب تاکنون از چشمان FATF در امان مانده است.  

ارسال نظر

 
1