خبر فوری

 
 
جلسه کمیته خصوصی سازی دولت پاکستان/تصمیم برای خصوصی سازی چند سازمان مهم دولتی
کد خبر :2038087007

10:16 1397/08/10


جلسه کمیته خصوصی سازی دولت به ریاست اسد عمر وزیر خزانه داری دولت پاکستان تشکیل شد و دستورات لازم برای خصوصی سازی هرچه سریعتر چند اداره و سازمان دولتی پاکستان نیز صادر شد.


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری ARY NEWS، جلسه کمیته خصوصی سازی دولت به ریاست اسد عمر وزیر خزانه داری دولت پاکستان تشکیل شد و دستورات لازم برای خصوصی سازی هرچه سریعتر چند اداره و سازمان دولتی پاکستان نیز صادر شد.

بر اساس جزئیات اعلام شده از سوی منابع آگاه در جلسه کمیته خصوصی سازی،تصمیمات بسیار مهمی اتخاذ شده و عمل خصوصی سازی سازمان های دولتی تا چند مرحله ادامه خواهد یافت.

همچنین در این جلسه تصمیم گرفته شد که روند خصوصی سازی هواپیمایی ملی پاکستان(PIA) و کارخانه استیل پاکستان به تاخیر بیافتد.

اعضای کمیته خصوصی بر سر واگذاری بانک SME و اولین بانک زنان به بخش خصوصی با اولویت بالا توافق نمودند.

منابع آگاه خبر داده اند که خصوصی سازی شرکت مالی ساخت مسکن(HBFC) نیز در دستور کار این کمیته قرار گرفت و فروش سهام شرکت توسعه نفت و گاز(OGDCL) نیز مجددا مورد بررسی قرار خواهد گرفت و شرکت لاکرا پاور و هتل های تحت نظارت شرکت هواپیمایی ملی پاکستان نیز از اولویت واگذاری به بخش خصوصی برخوردار است.

دو روز گذشته هیئت رئیسه کمیته خصوصی سازی،برنامه 5 ساله خصوصی سازی سازمان های دولتی را تصویب کرده بود که بر اساس آن در مرحله اول واگذاری 15 الی 20 سازمان و شرکت دولتی به بخش خصوصی آغاز خواهد شد.

ارسال نظر

 
1