خبر فوری

 
 
جزئیات حملات تحریک طالبان به نیروهای نظامی پاکستان در سال 2020
کد خبر :1487621347

16:30 1399/10/12


برچسب ها : ارتش پاکستان, ایالت خیبر پختون خوا, تحریک طالبان پاکستان, حملات تروریستی, سال 2020, گزارش سالانه, نیروهای نظامی پاکستان,

تحریک طالبان پاکستان در وب سایت خود جزئیات حملات خود به ارتش و نیروهای نظامی پاکستان در سال 2020 رامنتشر کرد.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز | تحریک طالبان پاکستان در وب سایت خود جزئیات حملات خود به ارتش و نیروهای نظامی پاکستان در سال 2020 رامنتشر کرد.

این گروه در سال 2020 به ارتش پاکستان  177 بار حمله کرد که طی این گزارش این گروه تروریستی در ماه مارس 3 بار و در ماه سپتامبر 23 بار به نیروهای نظامی پاکستان حمله کرده است.

این حملات در تمام ایالات پاکستان و در شهرهای مهمی مانند کراچی و راولپندی انجام شده است. تحریک طالبان پاکستان در باجور ایجنسی 69 بار، در وزیرستان شمالی و جنوبی در کل 48 بار، در مهمند ایجنسی 13 بار، در بلوچستان 8 بار و در کراچی 6 بار به نظامیان پاکستان حمله کرده است.

3 انفجار انتحاری انجام شده و بیشترین حملات بوسیله تک تیراندازها صورت گرفته است. همچنین تعداد نسبتا زیادی مین گذاری بصورت هدفمند نیز در این گزارش ثبت شده است.

در این گزارش ادعا شده است که 4 ساختمان ارتش پاکستان و 30 خودرو منهدم شده اند. جزئیات سلاح های ضبط شده از ارتش پاکستان نیز در گزارش به ثبت رسیده است.

بر اساس این گزارش 419 نظامی کشته و زخمی شدند که بیش از یک سوم آن ها نیروهای ارتشی هستند. همچنین نیروهای سپاه مرزی، ماموران پلیس و نیروهای اطلاعاتی پاکستانی دیگر کشته ها و زخمی های این فهرست را تشکیل می دهند.

لازم به ذکر است که از زمان اتحاد این گروه در ماه اوت، حملات تروریستی این گروه افزایش یافته که در این گزارش نیز مشخص است.

پیش از این تحریک طالبان پاکستان، جماعت الاحرار و حزب الاحرار سوابق سالانه جداگانه ای منتشر می کردند، اما امسال تنها یک گزارش منتشر شده است.

ارسال نظر

 
1