خبر فوری

 
 
جان باختن 9 نوزاد دیگر در منطقه تهر پاکستان بر اثر کمبود مواد غذایی و عفونت ویروسی
کد خبر :848383252

11:22 1397/08/02


برچسب ها : تهر, سند,

بر اثر کمبود مواد غذایی و عفونت به ویروس شایع در منطقه،9 نوزاد نو رسیده طی 3 روز گذشته جان باختند.


 

کراچی:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان،بر اثر کمبود مواد غذایی و عفونت به ویروس شایع در منطقه،9 نوزاد نو رسیده طی 3 روز گذشته جان باختند.

بر اساس جزئیات خبر،جان باختن نوزادان در منطقه های میتی،دهالی و چاچرو واقع در جنوب پاکستان به وقوع پیوسته است.

طبق آمار منتشر شده تعداد 522 نوزاد نو رسیده به علت کمبود مواد غذایی و آلوده شدن به ویروس شایع طی یک گذشته جان باخته اند.

والدین این نوزادان با گله مندی از کمبود مواد دارویی و دیگر امکانات بهداشتی در بیمارستان های دولتی خبر دادند که وی از امکانات اولیه در منطقه محل اسکان خود محروم بوده و مجبور به استفاده از آب آلوده برای مصرف شرب خود هستند و برای درمان کودکان و نوزادان کیلومتر ها را برای رسیدن به مرکز درمانی طی میکنند.

اطلاعات واصله حکایت از آن دارد که هزاران نفر از مردم محلی منطقه تهر مجبور به استفاده از آب آلوده چاه ها هستند.

منابع خبر داده اند که مسئولین ایستگاه های تصفیه آب نیز مجبور به مراجعه به مناطق دیگر برای تامین آب شرب خود هستند.

محمد آصف جمال معاون کمیسیون تهر خبر داد که کارکنان ادارات منطقه عملیات امداد رسانی را به طور وسیع آغاز کرده اند و به تمامی زنان باردار،سبد مواد غذایی اعطا شده است.

وی در ادامه مدعی شد که نوزادان متولد شده،هنگام تولد نیز در صحت و سلامت کامل نیستند و یکی از دلایل آن،ازدواج در سنین پایین است.

وی در این باره گفت:رسانه ها پیش از نشر خبر جان باختن نوزادان، به نظر کارشناسان نیز اهمیت دهند.

آصف جمال افزود:تیم های متعدد پزشکی به روستاهای مختلف منطقه اعزام شده اند و مردم محلی منطقه از امکان درمان رایگان بهره مند خواهند شد.

دکتر شیخ تنویر احمد مسئول انجمن توسعه سلامت و تغذیه که برای سلامت و تغذیه کودکان تهر در حال فعالیت است معتقد است که ازدواج در سنین پایین،کمبود مواد غذایی برای کودکان،فقر و ... از دلایل اصلی مرگ نوزادان نو رسیده در این منطقه است.

ارسال نظر

 
1