خبر فوری

 
 
جان باختن 7 تن از شبه نظامیان جبهه آزادی بخش بلوچستان
کد خبر :1756514094

14:58 1398/02/14


برچسب ها : بلوچستان, پاکستان, جبهه آزادی بخش بلوچستان, کیچ,

گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان اعلام کرد چند تن از شبه نظامیان بلوچ در مناطق مختلف در درگیری با نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند.


 

به گزارش راز نیوز، گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان اعلام کرد چند تن از شبه نظامیان بلوچ در مناطق مختلف در درگیری با نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند.

وی در ادامه افزود در روز پنجشنبه هنگامی که نیروهای امنیتی در حال گشت بودند بین نیروهای امنیتی و شبه نظامیان در منطقه گردانگ واقع در منطقه بلیده بلوچستان درگیری شدید رخ داد که تا 20 دقیقه به طول انجامید؛ در این درگیری 3 تن از شبه نظامیان با نام های ظهیر معروف به مراد اهل مشکی، نعیم معروف به جلال اهل بلیده و خیر محمد معروف به رحمت اهل گرادنگ بلیده جان خود را از دست دادند.

ظهیر بلوچ از هفت سال گذشته در جبهه آزادی بخش بلوچستان در حال انجام فعالیت بود و 3 سال به عنوان فرمانده کمپ انجام وظیفه کرد. وی در مناطق مشکی، بلیده، پروم، بالگتر، زعمران، جهاو و گریشه خدمات انجام داده است. همچنین نعیم بلوچ هم از سه سال گذشته به عنوان فرمانده کمپ در حال انجام وظیفه بود. نعیم بلوچ از 6 سال گذشته به عنوان شبه نظامی بلوچ در حال جنگ است. وی پیش از این در یک گروه دیگر آزادی طلب فعالیت داشت. خیر محمد یکی از فرماندهان ارشد بین شبه نظامیان بود. وی در مناطق بلیده، زعمران و مناطق اطراف در فعالیت های مخلتف وظایف خود را انجام داد.

گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در ادامه افزود روز چهارشنبه در منطقه گریشه استان خضدار بلوچستان نیروهای امنیتی با استفاده از بالگرد جنگی به کمپ شبه نظامیان بلوچ حمله کردند. این درگیری تا یک ساعت به طول انجامید. در این حمله 3 تن از شبه نظامیان جان خود را از دست دادند، اسامی این افراد با نام های مجید معروف به کمک، جاوید معروف به ساشا و امداد معروف به شهباز اعلام شده است. جاوید از سال 2015 میلادی و مجید از سال 2016 میلادی به عنوان شبه نظامی بلوچ در حال انجام وظیفه بودند.

گهرام بلوچ در ادامه خاطر نشان کرد: روز چهارشنبه در منطقه بالگتر استان کیچ نیروهای امنیتی قصد مسدود نمودن مسیر شبه نظامیان بلوچ را داشتند که پس از آن درگیری شدید بین آنها رخ داد. در این درگیری یک شبه نظامی با نام اکبر معروف به مراد جان خود را از دست در حالی که بقیه شبه نظامیان توانستند از محل درگیری فرار کنند. اکبر از 6 سال متوالی وابسته به جبهه آزادی بخش بلوچستان بود. همچنین در این درگیری چندتن از افراد نیروهای امنیتی زخمی و جان خود را از دست دادند.

گهرام بلوچ در آخر تاکید کرد: خون این افراد به هدر نخواهد رفت و جبهه آزادی بخش بلوچستان انتقام خون این افراد را از نیروهای امنیتی خواهد گرفت. همچنین هدف این گروه شبه نظامی آزادی بلوچستان است و به نتیجه خود خواهد رسید.

ارسال نظر

 
1