خبر فوری

 
 
جان باختن 18 تن در حملات مختلف شبه نظامیان طالبان افغانستان
کد خبر :176010202

15:15 1399/02/31


برچسب ها : ارتش افغانستان, ایست و بازرسی, پاسگاہ, پروان, صلح افغانستان, طالبان افغانستان,

در جریان حملات مختلف شبه نظامیان طالبان افغانستان در شهر قندوز و استان پروان 18 تن از جمله 8 نظامی ارتش افغانستان جان باختند و شماری نیز زخمی شدند.


 

کابل: به گزارش راز نیوز| در جریان حملات مختلف شبه نظامیان طالبان افغانستان در شهر قندوز و استان پروان 18 تن از جمله 8 نظامی ارتش افغانستان جان باختند و شماری نیز زخمی شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، وزارت دفاع افغانستان با انتشار بیانیه ای اعلام نمود: شب گذشته و حوالی ساعت 1 بامداد پس از حمله جنگجویان طالبان به چندین پاسگاه نیروهای امنیتی در حومه شهر قندوز درگیری ها میان نیروهای امنیتی و شبه نظامیان طالبان آغاز گردید.

اسد الله خالد وزیر دفاع افغانستان در گفتگو با رسانه ها خبر داد این حمله طالبان افغانستان پس از ساعت ها درگیری میان دو طرف و با پشتیبانی نیروی هوایی افغانستان دفع گردید.

وی خاطرنشان کرد: در جریان این درگیری تلفات زیادی برای طالبان افغانستان در پی داشت و نزدیک به 40 شبه نظامی طالبان کشته و 50 تن دیگر نیز زخمی شدند و متاسفانه 8 تن از نیروهای نظامی ما نیز در این درگیری جان خود را از دست دادند.

هادی جمال سخنگوی ارتش افغانستان نیز در این باره خبر داد، در این درگیری یکی از پاسگاه های ما به کنترل طالبان درآمد که پس از درگیری طولانی توسط نیروهای امنیتی بازپس گرفته شد.

احسان الله مسئول بخش بهداشت شهر قندوز نیز در شرح تلفات این درگیری ابراز داشت: در این درگیری طاقت فرسا 3 شهروند غیرنظامی جان باخته و 55 تن دیگر نیز زخمی شدند، در جریان بمباران هوایی یک درمانگاه در استان چاردره دچار خسارت جزئی  گردید و هیچ خبری از تلفات جانی در این حادثه گزارش نشده است.

همچنین در جریان حمله افراد مسلح ناشناس به مسجدی در استان پروان واقع در شمال کابل و تیراندازی به سوی نمازگزاران فریضه عصر 7 تن جان باخته و 12 تن دیگر نیز زخمی شدند.

وزارت کشور افغانستان نیز با تایید این خبر شمار جان باختگان حمله مسلحانه به مسجد را 8 نفر عنوان نموده است.

ارسال نظر

 
1