خبر فوری

 
 
جان باختن 13 نظامی ارتش افغانستان در جریان حمله طالبان
کد خبر :76434877

15:14 1399/02/13


برچسب ها : ارتش افغانستان, بلخ, پکتیا, روند صلح افغانستان, طالبان افغانستان, مذاکرات صلح,

در جریان حمله شبه نظامیان طالبان به ارتش افغانستان و تبادل آتش میان دو طرف در ولایت بلخ، 13 نظامی ارتش افغانستان جان باختند و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.


کابل: به گزارش راز نیوز| در جریان حمله شبه نظامیان طالبان به ارتش افغانستان و تبادل آتش میان دو طرف در ولایت بلخ،  13 نظامی ارتش افغانستان جان باختند و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سخی لالا و محمد امین دار صوفی اعضای شورای ولایتی بلخ در این باره خبر دادند: شبه نظامیان طالبان با حمله شبانه به استان زارع ولایت بلخ واقع در شمال افغانستان 13 نظامی ارتش را از پای درآوردند.

همچنین در جریان حمله گروهی از شبه نظامیان طالبان به نیروهای امنیتی در گردیز مرکز ولایت پکتیای افغانستان و تبادل آتش میان دوطرف دست کم 2 شبه نظامی طالبان به هلاکت رسیده و 3 تن دیگر نیز زخمی شدند.

این حملات از سوی شبه نظامیان طالبان افغانستان علیه نیروهای امنیتی در حالی صورت میگیرد که طالبان به منظور اثبات حسن نیت خود در برپایی صلح در افغانستان تعداد 52 تن از زندانیان وابسته به دولت را آزاد کرد.

لازم به ذکر است در پی توافقنامه صورت گرفته میان آمریکا و طالبان، دولت افغانستان و طالبان متعهد به آزادی زندانیان یکدیگر شدند و تاکنون چندین تن از زندانیان از سوی دو طرف آزاد شده اند.

 

ارسال نظر

 
1