خبر فوری

 
 
جان باختن 13 شهروند افغان در حمله هوایی آمریکا در ننگرهار
کد خبر :728936612

10:34 1397/12/20


برچسب ها : حمله هوایی, طالبان افغانستان, ننگرهار,

مقامات محلی و رهبران قبیله خبر داده اند که در حمله هوایی نیروهای آمریکایی علیه مواضع شهری در ولایت ننگرهار 13 غیرنظامی از جمله چندین کودک جان باختند.


 

کابل: به گزارش راز نیوز به نقل از نیویورک تایمز، مقامات محلی و رهبران قبیله خبر داده اند که در حمله هوایی نیروهای آمریکایی علیه مواضع شهری در ولایت ننگرهار 13 غیرنظامی از جمله چندین کودک جان باختند.

طبق گفته یک منبع آگاه CIA، پس از آنکه نیروهای مسلح تحت حمایت دولت در منطقه حصارک ننگرهار تحت گلوله باران شبه نظامیان طالبان قرار گرفتند، درخواست پشتیبانی هوایی از نیروهای آمریکایی کردند.

روضی خان معروف یکی از رهبران قبیله ای از تخریب 2 منزل  در حمله هوایی آمریکا در روستای ناصر خیل واقع در ولایت ننگرهار افغانستان خبر داده است.

وی در این تماس تلفنی خبر داد: تنها پزشک روستای ناصر خیل به همراه همسر و 5 تن از دختران نوجوان خود در اثر این حمله هوایی کشته شدند.

همچنین بر اساس برخی از گزارش ها، برادر این پزشک نیز به همراه همسر و چهار تن از فرزندان خود جان باختند، برادر این پزشک، نیروی نظامی دولت افغانستان بود.

شاه محمود میکائیل فرماندار ننگرهار مدعی شده است در این حمله هوایی آمریکا یک فرمانده بلندپایه طالبان افغانستان به هلاکت رسیده است.

وی افزود: تاکنون آمار دقیق تلفات غیرنظامی این حمله مشخص نگردیده است.

ارسال نظر

 
1