خبر فوری

 
 
جان باختن یک نظامی پاکستانی در حمله افراد مسلح ناشناس از خاک ایران
کد خبر :944550334

15:57 1400/07/07


برچسب ها : ارتش پاکستان, پاسگاه سپاه مرزی پاکستان, تروریست های ناشناس, روابط عمومی ارتش پاکستان, سپاه مرزی پاکستان, مرز ایران و پاکستان, نیروهای امنیتی پاکستان,

در حمله افراد مسلح ناشناس از خاک ایران به سوی پاسگاه مرزی نیروهای اف سی در منطقه چوکب یک نظامی اف سی جان باخت و یک تن دیگر نیز زخمی شد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| در حمله افراد مسلح ناشناس از خاک ایران به سوی پاسگاه مرزی نیروهای اف سی در منطقه چوکب یک نظامی اف سی جان باخت و یک تن دیگر نیز زخمی شد.

اداره روابط عمومی ارتش پاکستان با انتشار بیانیه ای اعلام داشت: تروریست های ناشناس پاسگاه نیروهای سپاه مرزی(FC) واقع در منطقه چوکب را از داخل خاک ایران هدف قرار دادند.

طبق گفته روابط عمومی ارتش پاکستان، تروریست ها با استفاده از سلاح سبک پاسگاه سپاه مرزی را نشانه رفتند که در نتیجه آن یک نظامی به نام مقبول شاه جان باخت و یک تن دیگر نیز دچار جراحت شد.

طبق اعلام روابط عمومی ارتش پاکستان، مقامات مربوطه ایران را از این حمله آگاه ساختیم.

تکمیلی:

گروه جبهه آزادی بخش بلوچستان(BLF) از گروه های تجزیه طلب مسلح بلوچ در بیانیه ای مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در این بیانیه ابراز داشت: فدائیان ما صبح سه شنبه حوالی منطقه مند از توابع کیچ چهار نظامی ارتش پاکستان را هلاکت و یک تن دیگر را زخمی نمودند.

وی در تشریح جزئیات این حمله خاطرنشان کرد: نیروهای ارتش پاکستان در حال حصارکشی در نقطه صفر مرزی در چکاپ کور(ندی) واقع در منطقه مند شهرستان کیچ هستند، آنان برای حفاظت از کارگران که در حال حصار کشی هستند در منطقه حضور پیدا می کنند و حوالی عصر به اردوگاه نظامی باز می گردند.

فدائیان ما در ساعات آغازین صبح سه شنبه سنگر ارتش واقع در چکاپ کور را تصرف نمودند و پس از آنکه چهار نظامی بر استقرار در سنگرهای خود در منطقه حضور یافتند فدائیان بلوچ ما به آنان حمله ور شده که در نتیجه آن سه نظامی در دم به هلاکت رسیدند و یک نظامی دیگر نیز دچار جراحت شد و در نهر آب افتاد.

سرگرد گهرام بلوچ در ادامه این بیانیه با بر عهده گرفتن مسئولیت یک حمله دیگر اظهار داشت: همزمان با این حمله نیروهای نظامی که در حال حصارکشی واقع در پشت کوه سیاهین تلاش نمودند فدائیان ما را هدف قرار دهند، اما فدائیان ما با اتخاذ تاکتیک های جنگی این حمله را سرکوب نمودند که در نتیجه آن یک نظامی کشته شده و چند تن دیگر نیز زخمی شدند.

سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان افزود: دشمن که از این اقدام فدائیان ما دچار سردرگمی شده بود چندین خمپاره را شلیک نمودند، اما فدائیان ما توانستند از این حمله جان سالم به در برده و به پناهگاه ها برسند.

ارسال نظر

 
1