خبر فوری

 
 
جان باختن سه نظامی پاکستان و زخمی شدن 5 تن دیگر در دو حمله مسلحانه ناشناس در بلوچستان
کد خبر :1933619801

14:42 1400/02/20


برچسب ها : ارتش پاکستان, افراد مسلح ناشانس, پاسگاه سپاه مرزی پاکستان, حمله مسلحانه, شهرستان بولان, شهرستان تربت, نیروهای اف سی پاکستان, نیروهای سپاه مرزی پاکستان, نیروهای مرزبانی پاکستان,

در حمله افراد مسلح ناشناس به مرکز ایست و بازرسی نیروهای سپاه مرزی(FC) در نزدیکی منطقه مرگت واقع در شهرستان بولان ایالت بلوچستان دست کم سه تن جان باخته و یک تن دیگر نیز زخمی شد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| در حمله افراد مسلح ناشناس به مرکز ایست و بازرسی نیروهای سپاه مرزی(FC) در نزدیکی منطقه مرگت واقع در شهرستان بولان ایالت بلوچستان دست کم سه تن جان باخته و یک تن دیگر نیز زخمی شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، افراد مسلح ناشناس مرکز ایست و بازرسی نیروهای سپاه مرزی خالد را به وسیله سلاح های خودکار و سنگین هدف قرار دادند که در نتیجه آن سه نظامی جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز زخمی شد.

اسامی جان باختگان به این شرح اعلام شده است: نایب سرجوخه حسین شاه، سرباز وظیفه نعمان و سرباز وظیفه فیصل.

طبق گفته منابع آگاه نیروهای سپاه مرزی به صورت فوری به این حمله واکنش نشان دادند و افراد مسلح را هدف قرار دادند.

پس از این حمله نیروهای کمکی سپاه مرزی بلافاصله با حضور در محل تمام منطقه را به محاصره درآورده و عملیات جستجو را آغاز نمودند.

همچنین طی حمله جداگانه به مرزبانان در حال گشت پاکستانی در نزدیکی مرز ایران در تربت 4 نظامی اف سی زخمی شدند.

لازم به ذکر است طی روزهای اخیر حمله به نیروهای امنیتی ارتش و سپاه مرزی در ایالت بلوچستان به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

پیش از این در حمله مسلحانه تروریست های تحریک طالبان پاکستان به نیروهای سپاه مرزی در شهرستان ژوب ایالت بلوچستان واقع در مرز مشترک افغانستان 4 نظامی اف سی جان باخته و 6 تن نیز دچار جراحت شدند.

گفتنی است این نیروها در حال حصارکشی در منطقه صفر مرزی واقع در خط مرزی بودند که از سوی عناصر مسلح ناشناس مستقر در خاک افغانستان هدف قرار گرفتند.

تکمیلی:

یک گروه مسلح جدایی طلب بلوچ به نام ارتش آزادی بخش بلوچ مسئولیت حمله به نیروهای سپاه مرزی در منطقه مارگت از توابع بولان را بر عهده گرفت.

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ(BLA) در بیانیه ای مدعی گردید در جریان این حمله 5 نظامی ارتش پاکستان جان باخته و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.

وی در این بیانیه ابراز داشت: فدائیان بلوچ ما پس از به کنترل درآوردن کامل پاسگاه نیروهای اف سی تمامی تجهیزات نظامی و مهمات جنگی موجود در آنجا را به همراه خود آوردند.

ارسال نظر

 
1