خبر فوری

 
 
جان باختن دست کم 10 نیروی پلیس در انفجار انتحاری در شهر قندوز افغانستان
کد خبر :2139112082

10:18 1398/06/10


برچسب ها : پلیس افغانستان, طالبان افغانستان, قندوز, مذاکرات افغانستان,

در اثر انفجار انتحاری در شهر قندوز افغانستان دست کم 10 نیروی پلیس جان باخته و بسیاری دیگر نیز زخمی شدند.


 

کابل: به گزارش راز نیوز در اثر انفجار انتحاری در شهر قندوز افغانستان دست کم 10 نیروی پلیس جان باخته و بسیاری دیگر نیز زخمی شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، فرد مهاجم انتحاری نیروهای امنیتی افغان در شهر قندوز را هدف قرار داد که در اثر 10 از تن نیروهای پلیس از جمله سخنگوی پلیس شهر قندوز افغانستان جان باختند.

طالبان افغانستان با انتشار بیانیه ای مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

لازم به ذکر است شبه نظامیان طالبان حوالی ساعت 1:30 بامداد جمعه با محاصره و حمله به شهر قندوز افغانستان، بسیاری از ساختمان های دولتی را تحت کنترل گرفتند.

نیروهای امنیتی افغانستان نیز به منظور مقابله با حملات شبه نظامیان طالبان، عملیات زمینی و هوایی علیه شبه نظامیان طالبان را آغاز نموده اند که در اثر 35 شبه نظامی طالبان به هلاکت رسیده و 8 تن از نیروهای امنیتی نیز جان باختند.

زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در واکنش به حمله طالبان افغانستان به شهر قندوز از مطرح نمودن موضوع حمله شهر قندوز در جریان مذاکرات با طالبان خبر داد.

وی افزود: به طالبان اعلام نموده ایم حملاتی از قبیل حمله شهر قندوز باید هرچه فوری متوقف گردد، جنگ تنها در صورتی که تمامی طرف ها نسبت به پایان دادن آن متمایل باشند خاتمه خواهد یافت.

 

ارسال نظر

 
1