خبر فوری

 
 
جام کمال :زمینه سرمایه گذاری در بلوچستان فراهم است
کد خبر :744536680

14:42 1397/08/29


برچسب ها : بلوچستان, پاکستان, سرمایه گذاری, سفیر, عربستان سعودی,

اسلام آباد : روز دوشنبه سفیر عربستان سعودی نواف بن سعید المالکی با وزیر ارشد ایالت بلوچستان جام کمال خان دیدار و گفتو گو کرد.


اسلام آباد : روز دوشنبه سفیر عربستان سعودی نواف بن سعید المالکی با وزیر ارشد ایالت بلوچستان جام کمال خان دیدار و گفتو گو کرد.

در این دیدار در رابطه با منافع مشترک، سرمایه گذاری در بلوچستان و همکاری در امور اقتصادی، تبادل خیال صورت گرفت. وزیر ارشد ایالت بلوچستان طی این دیدار در رابطه با سیاست های دولت برای سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در زمینه هایی همچون : انرژی، معادن، ماهی گیری و گردشگری نیز توضیحاتی به سفیر سعودی ارائه داد.

وی با اشاره به این امر که زمینه برای سرمایه گذاران خارجی در بلوچستان آماده است گفت : حکومت ایالتی بلوچستان برای سرمایه گذاران تمامی امکانات ضروری را در برنامه فراهم خواهد کرد.به این منظور ما هیئت سرمایه گذاری و تجارت بلوچستان را فعال کرده ایم. و به زودی نیز شعبه ای از این دفتر در اسلام آباد به منظور فراهم کردن اطلاعات برای سرمایه گذاران خارجی شروع به فعالیت خواهد کرد.

وزیر ارشد ایالت بلوچستان خاطر نشان کرد، شروع پروژه CPEC باعث ازدیاد اهمیت بلوچستان شده است.بندر گوادر پایه این پروژه است. سفیر عربستان با ابراز علاقه خود نسبت به سرمایه گذاری در بندر گوادر و دیگر زمینه های سرمایه گذاری گفت : به شما یقین می دهم، علاوه بر آگاه کردن سرمایه گذاران عربستان سعودی از زمینه های موجود در بلوچستان، آنها را برای سرمایه گذاری نیز راغب خواهم کرد.

در این دیدار گفته شد که روابط دیرینه میان پاکستان و عربستان سعودی در افزایش روابط اقتصادی و بهبودی وضعیت پاکستان موثر واقع خواهند شد.

درمیان ملت های دوکشور روابط دوستانه و صمیمی عمیقی برقرار است و از طریق همکاری اقتصادی، این روابط مستحکم تر نیز خواهند شد. نه تنها ایستادگی دو کشور در کنار یکدیگر در مواقع مشکل را ادامه خواهیم داد بلکه آن را مستحکم تر نیز خواهیم کرد. قابل ذکر است، طی این دیدار وزیر رسانه ایالتی میر ظهور احمد بلیدی نیز حضور داشت.


روز دوشنبه مشاور نخست وزیر پاکستان برای تجارت، نساجی، صنعت و سرمایه گذاری عبدالرزاق داؤد نیز با وزیر ارشد ایالت بلوچستان دیدار و گفتو گو کرد. در این دیدار در رابطه با ارائه امکانات در زمینه های توسعه معادن و منابع معدنی، صنعت، کشاورزی، ماهی گیری و دیگر زمینه ها، حل مشکلات مالکین زمین های زراعی در بلوچستان و امور دولتی مربوط به افزایش محصولات کشاورزی نیز به طور مفصل گفتو گو کردند. در این دیدار اعضای کابینه ایالتی و اعضای مجلس ملی، دبیر کل ایالت بلوچستان دکتر اختر نذیر و دیگر مقامات حضور داشتند. هیئت دولت ایالتی بلوچستان در دیدار با مشاور دولت فدرال پاکستان وی را از وضعیت اقتصادی و دیگر امور بلوچستان آگاه کرد، مشاور نیز به هیئت بلوچستان اطمینان خاطر داد که دولت فدرال با حکومت ایالت بلوچستان برای پیشرفت و دیگر امور آن همکاری های لازم را انجام خواهد داد. علاوه بر موارد مذکوره در رابطه با کشت پنبه و همکاری با مالکان زمین هایی که پنبه کشت می‌کنند نیز مورد بحث قرار گرفت.

وزیر ارشد بلوچستان خاطر نشان کرد که دولت ایالتی درپی سرمایه گذاری در زمینه های کشاورزی و زراعت است. حکومت ایالتی می تواند به صورت عمومی و خصوصی با مالکان زمین همکاری هایی داشته باشد. وی همچنین افزود، محصولاتی همچون زیتون و زعفران نیز درحال افزایش هستند اما برای افزایش حجم و کیفیت به همکاری دولت فدرال نیازمندیم.

ارسال نظر

 
1