خبر فوری

 
 
ثبت درخواست علیه انتخاب غیرقانونی نخست وزیر پاکستان در دادگاه عالی لاهور
کد خبر :1975208181

15:29 1397/06/13


برچسب ها : پاکستان, عمران خان, لاهور,

دادگاه عالی لاهور درخواست وکیل نزدیک به حزب مسلم لیگ ن،به نام دوگر را مبنی بر انتخاب غیر قانونی نخست وزیر پاکستان در پارلمان این کشور را ثبت نمود.


 

لاهور:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان نیوز ،دادگاه عالی لاهور درخواست وکیل نزدیک به حزب مسلم لیگ ن،به نام دوگر را مبنی بر انتخاب غیر قانونی نخست وزیر پاکستان در پارلمان این کشور را ثبت نمود.

وکیل پرونده در درخواست خود مدعی شده است که انتخاب نخست وزیر در پارلمان باید با رای گیری از تمامی نمایندگان پارلمان صورت گیرد،که در انتخاب عمران خان به عنوان نخست وزیر،دو حزب بزرگ مردم و حزب جماعت اسلامی که دارای 69 حق رای بودند در این رای گیری،به نشانه اعتراض شرکت نکرده بودند که این موضوع برخلاف ماده 4 قانون میباشد.

وی گفت:طبق قانون نخست وزیر و وزیر ارشد دولت محلی ایالت ها،باید با حضورتمامی نمایندگان و رای اکثریت انتخاب گردد.

شاهد وحید قاضی پرونده پس از ثبت این درخواست،در جلسه دادرسی پرونده مذکور،حزب مردم و حزب جماعت اسلامی،دو حزب خاطی که در رای گیری انتخاب نخست وزیر در پارلمان،شرکت نکرده بودند را در جلسه بعدی دادرسی پرونده احضار کرد.

همچنین دادگاه عالی لاهور،عمران عزیز معاون دادستان کل را بر اساس دستورالعمل و گفته های عمران خان و کمیسیون انتخابات، ملزم به حضور در جلسه آینده دادرسی پرونده نمود.

ارسال نظر

 
1