خبر فوری

 
 
تیراندازی هوایی سپاه مرزی پاکستان موجب جان باختن 2 تن و زخمی شدن 3 فرد شد
کد خبر :626046380

22:03 1399/04/28


برچسب ها : ارتش پاکستان, پاکستان و افغانستان, سپاه مرزی, گذرگاه مرزی,

به دنبال پرتاب سنگ مردم به خشم آمده از ازدحام جمعیت و حضور تنها یک مامور ثبت به سوی نیروهای مرزی و تیراندازی هوایی سپاه مرزی ارتش پاکستان در گذرگاه مشترک پاکستان_افغانستان به نام انگور، جهت پراکنده کردن مردم دو فرد از جمله یک دختر بچه جان باخته و سه تن نیز زخمی شدند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| طی ایجاد ترس و وضعیت فرار برای حفظ جان میان تظاهرات کنندگان در اثر تیراندازی هوایی نیروی سپاه مرزی ارتش پاکستان در گذرگاه انگور واقع در وزیرستان جنوبی مرز مشترک پاکستان و افغانستان، دو تن از جمله یک دختر بچه جان باخته و سه تن نیز زخمی شدند. این وضعیت هنگامی رخ داد که درگیری لفظی میان مردم و نیروی پلیس و سپاه مرزی ارتش پاکستان به دلیل ازدحام جمعیت رخ داده و مردم شروع به حمله با پرتاب سنگ به سوی نیروهای امنیتی کردند، نیروی اف سی نیز برای پراکنده کردن مردم شلیک هوایی کرد که طی این حادثه دو فرد جان باختند.

محمد ایاز وزیر رهبر حزب ملی مردمی طی گفتگو با مطبوعات، گفت: نیروی نظامی هنگامی که جمعیت زیادی در اطراف مرز وجود داشت و عجله برای عبور داشتند، شلیک هوایی انجام داد. وی افزود: مرز از 4 ماه گذشته بسته بود و وقتی برای عبور عابرین پیاده باز شد، تعداد زیادی از مردم در دو طرف مرز جمع شده بودند و حضور تنها یک مامور ثبت برای ثبت عبور مسافران از مرز، باعث عجله و خشم مردم شد. مردم در نتیجه به سوی نیروی مرزی سنگ پرتاب کردند که اف سی نیز برای پراکنده کردن جمعیت شلیک هوایی انجام داد، در اثر پیش آمدن وضعیت ترس و فرار برای حفظ جان، یک دختر بچه 7 ساله و یک شخص سالخورده بیمار جان باختند.

گفتنی است پس از این حادثه، جنبش حفاظت از پشتون و دیگر اشخاص سیاسی این اقدام را محکوم کرده و پیشنهاد تظاهرات را داده اند.

ارسال نظر

 
1