خبر فوری

 
 
تکمیل سفر سه روزه معاون رئیس جمهور چین در پاکستان و بازگشت به چین
کد خبر :79512835

16:49 1398/03/07


برچسب ها : پاکستان, چین, معاون رئیس جمهور چین, وانگ چی شن,

وانگ چی شن معاون رئیس جمهور چین پس از بازدید از مسجد بادشاهی و بدرقه سردار عثمان بزدار وزیر ارشد ایالت پنجاب و خسرو بختیار وزیر فدرال برای برنامه ریزی به چین بازگشت.


 

اسلام آباد: به گزارش رازنیوز، وانگ چی شن معاون رئیس جمهور چین پس از تکمیل سفر سه روزه خود در پاکستان و انجام ملاقات ها و امضای تفاهم‌نامه ها امروز (سه‌شنبه) به چین بازگشت. وی پس از دیدار با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه و دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان و دریافت مدال "نشان افتخار" پاکستان با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.
 
 
طی این دیدار دوجانبه، طرفین علاوه بر انجام مذاکرات در سطوح هیئت های دوطرف، در رابطه با مستحکم تر کردن هرچه بیشتر مشارکت راهبردی، توسعه روابط دوجانبه در بخش های متعدد، و افزایش مناسبات تجاری، سیاسی و اقتصادی ذیل روابط مردمی توافق کردند. عمران خان در این میان از نتایج مثبت سفرش به چین و پروژه یک جاده و یک مسیر ابراز رضایت کرده و بیان داشت: پروژه یک جاده و یک مسیر پروژه ای عظیم در حال اجرا توسط رئیس جمهور چین است که موجب گشوده شدن درهای پیشرفت در منطقه و افزایش مناسبات میان کشورها خواهد شد. مقامات دو کشور در این میان در رابطه با مرحله بعدی پروژه سی پیک به گفتگو پرداختند. همچنین علاوه بر تاکید بر ساخت مناطق اقتصادی، تجاری و صنعتی جدید و سرمایه گذاری بیشتر چین در منطقه اقتصادی پاکستان ، در رابطه با افزایش همکاری ها در زمینه های کشاورزی، صنعت و پیشرفت اجتماعی تحت پروژه راهداری پاکستان_چین توافقی میان دو کشور انجام گرفت. معاون رئیس جمهور چین پس از تشکر از عمران خان نخست وزیر پاکستان بابت استقبال و مهمان نوازی گرم، خود را برای حمایت از دستورکار پیشرفت اجتماعی و اقتصادی و مردمی مصمم دانست. وانگ چی شن با اظهار اطمینان از افزایش روابط میان دو کشور، روابط مقامات دو کشور را ضروری دانسته و از خواسته چین درخصوص برپایی تجارت متوازن میان دو کشور خبر داد. وی در ادامه خاطر نشان کرد، تلاش ها برای افزایش سرمایه گذاری در پاکستان جریان دارند و برای توسعه مناسبات فرهنگی و مردمی تمرکز بر رسانه و جوانان را ضروری می دانیم. معاون رئیس جمهور چین در ادامه گفتگو از همکاری چین با پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم اظهار امیدواری کرد.
 
 
پس از آن دو کشور 5 قرار، افتتاحیه 4 پروژه، بر چند یادداشت تفاهم نیز امضا کردند که در این میان معاون رئیس جمهور پاکستان، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان، عمران خان نخست وزیر و دیگر مقامات پاکستان حضور داشتند.
 
دیدار با محمد سرور فرماندار ایالت پنجاب
 
محمد سرور فرماندار ایالت پنجاب در مهمانی ویژه تدارک دیده شده به افتخار وانگ چی شن معاون رئیس جمهور چین در فرمانداری پنجاب در لاهور گفت: روابط پاکستان و چین به هیچ وجه تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت و دوستی میان دو کشور بر پایه های برپایی امنیت، اقتدار مشترک‌، تجربیات و روابط فرهنگی استوار هستند.
 
 
 
دیدار با سردار عثمان بزدار وزیر ارشد ایالت پنجاب
وانگ چی شن معاون رئیس جمهور چین همچنین با سردار عثمان بزدار وزیر ارشد ایالت پنجاب نیز دیدار و در خصوص مناسبات مشترک، سی پیک، اقتصاد و دیگر امور به طور مفصل به گفتگو و تبادل نظر پرداخت. در این دیدار علاوه بر تفاهم در زمینه توسعه همکاری ها در رابطه با صنعت، کشاورزی، گردشگری و دیگر بخش ها، تصمیم به افزایش اشتراکات میان پنجاب و شهرهای بزرگ چین اخذ شد.
 
 
قابل ذکر است مقام ارشد کشور چین پس از دیدارهای ذکر شده، از اماکن تاریخی و مذهبی شهر لاهور همچون "مسجد بادشاهی" دیدن کرد. در این میان علاوه بر عبدالخبیر آزاد سخنران این مسجد، سعید الحسن شاه وزیر ایالتی برای امور مذهبی و اوقاف و ذوالفقار احمد گهن معاون وزیر امور مذهبی از مقام چینی استقبال کرده و تاریخچه مسجد را برای او شرح دادند.
 
وانگ چی شن معاون رئیس جمهور چین پس از بازدید از مسجد بادشاهی و بدرقه سردار عثمان بزدار وزیر ارشد ایالت پنجاب و خسرو بختیار وزیر فدرال برای برنامه ریزی به چین بازگشت.

 

ارسال نظر

 
1